Grattis i efterskott augustibarn! :)

Grattis i efterskott Malin, Agge o Louise! :) Hoppas era dagar var finfina!!

Denna fordrojning av uppdatering har faktiskt denna gang inte varit sjalv vald - for jag var utan internet en hel vecka o jag kande mig verkligen off o nastan lite handikappad. Aven om jag inte gor sa mkt annat an att spendera tid pa facebook o diverse bloggs... ja, o ibland kollar jag ju min mail ocksa o ibland, som ni kanske upptackt med betoning pa ibland sa uppdaterar jag min vackra blogg.
O Towa har gjort det igen, skapat en jattefin blogg till Saga - Towas vackra systeryster (alltsa aven hon min kusinvitamin for er som inte hanger med :P)

Ja, och denna vecka har jag planerat att ev kopa en laptop o att kora till socialsecuritykontoret o inforskaffa ett nr!!
Men, jag kanner att jag inte vet o kan sa mkt om datorer, sa jag ber er som kan mer an mig att ta en titt pa denna dator verkar den vara bra att kopa? Ar pris o allt annat bra? For det var den forsta jag sag inne pa bestbuy i sondags o kanner att hmm... aknske inte ska ta forsta basta men jag har en good feeling, om ingen lamnar en kommentar om att jag inte bor kopa den!  O, om nagon kanner sig som en datorexpert (manga som ar jafort med mig) med lite for mkt tid over far ni garan kika pa bestbuy om ni hittar nagon mkt prisvard o bra lap top som skulle passa moi!! :)

Ja, sen kanske jag skulle beratta vad jag hittat pa pa sistone...
Ha, bara lite snabbt, veckan utan internet blev det manga bocker lasta, sarsklit en som var mkt bra Cane River, en av Oprahs bookclub bocker!  Sedan, blev det bio o en GI Joe rikare, som jag latt kunnat vara utan!! O, sedan blev det shopping pa bla Target, jag spenderade en helkvall dar - provade en massa klader! :)
Sedan har jag verkligen tagit tag i mina promenader, o det kanns superbra, nastan sa jag kande for o gora idioten pa drivewayen, o da tankte jag pa Ullis o Totte!!! Fast, sedan forsvann den tanken ganska kvickt.

I lordags kvall jobbade jag till 1, jag hade sallskap med Nonna. Det var trevligt, vi tog med barnen till mallet o spenderade kvallen dar, vi avslutade med cheesecake fran the one and only cheesecake factory! mums.
Sondagen blev en tidig start eftersom jag skulle pa LCCmote, som denna dag var picnic med hostfamilys, min familj kunde inte deltaga - men det var en himla trevlig picnic (pick nick?) o jag traffade en massa nya tjejer som verkar trevliga. Efter picnicen korde jag med en girl fran venezuela, till best buy o sedan blev det en glass i varmen!
Pa kvallen akte jag till Starbucks o traffade the old aupairs, som jag numer kallar dom som varit har lange o som jag umgicks med mkt i borjan, in this country o vi har inte traffats pa ett tag - o det forsta dom fraga var om jag gatt ner i vikt sa mina promenader masta gora litta nytta! :) O det var jattetrevligt att traffa dom igen, o att hanga pa starbucks...

Ja, igar blev det en svang dit ocksa o idag blir det update har. O heltplotsligt fungerar det inte att vara  pa facebook - plus att Roseann accepterat mig som van pa facean sa nu far man passa sig sa man inte skriver natt dumt ! :P tihi.... bara skoja saklart! :P


Sa var det med att.

Till helgen blir det nog forhoppningsvis utgang i New York city pa Webster Hall kan bli skoj, hade himla skoj sist!! :)

O pa fredag ska jag vara ledig for jag fick jobba lite extra i lordags. O da ska jag passa pa att inforskaffa mit socialasakerhetsnummer!

Tjoflojt!


puss o kram o ha det sa jattebra allihop!

xoxo
Sara

Kommentarer
Postat av: towa

Hellu!



Frågade Patrick om datorn du hittade. Han är ju i södertälje nu, men han skickade en liten sammanfattning:



"Läste lite om den på recensionerna på den sidan (den verkar inte säljas i europa, eller så heter den något annat) och där verkar folk vara överens om att det är en bra dator för lite pengar, enda negativa jag hittade var att batteritiden var kort, 2 timmar på ”eco-mode” sen lägger den ner verksamheten, men jag tycker inte vår är bättre överhuvudtaget, tiden går snabbt när man har roligt osv osv. Det negativa jag ser med laptops är ju att det är integrerade grafikkort, vilket inte har så mycket kapacitet, photoshop osv. Men om hon BARA ska ha en laptop att surfa med så kan hon ju köpa den billigaste som finns. Men det är inget fel på den datorn som hon hade hittat sammanfattningsvis."



Angående batteritiden är det ju egentligen skitsamma, tycker jag, man kan ju ha sladden i liksom. Om man inte sitter extremt långt ifrån ett vägguttag dårå.

2009-08-20 @ 18:43:17
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hej hej! Kul att du skriver igen...;) Datorn verkar ju bra, men inte som en genuin mac. Är inte appels grejer billigare i USA? Kolla det, för de är bättre, håller längre och man kan göra mycket kul på dem! JAg köper aldrig mer en PC, denna är 3 år gammal och de märks inte.. finns de ngn PC som är sån... som inte strular? Men det är jag som tycker så. Lycka till. Vi får minsann höras snart! Kram kram

Postat av: Ludde

Alltid lika spännande att läsa sin blogg kusinvitamin :D

Du verkar ha full rulle på gång där i landet långtborta ;)

Och hoppas att de blir bra med datorn :D

Jag ska inte yttra mig om den eftersom jag inte är ett dugg bättre på de. Ligger kanske i släkten?

Kram :D

2009-08-21 @ 01:02:26
URL: http://muppenludde.blogg.se/
Postat av: Ludde

Ursäkta, ska stå "din blogg" x')

Tihi ^^ Sorry :)

2009-08-21 @ 01:03:51
URL: http://muppenludde.blogg.se/
Postat av: towa

Jag är inte heller riktigt säker på vad han menar, men jag tror inte du behöver bry dig om det :P Hade samma diskussion när jag köpte min laptop. Han har väldigt höga krav på grafikkortet eftersom han är nörd av värre sort och kräver perfekt upplösning när han spelar. Ett integrerat grafikkort sitter på moderkortet (tror jag?) medans en stationär dator har grafikkortet separat, och därmed har större kapacitet. Det är skitsamma om man inte tänker spela en massa spel som kräver jättebra grafik, och jag tippar på att du inte tänker göra det :P



Tycker Ben&Jerrys låter som en utmärkt idé :D Annars brukar jag göra så att jag fikar hos mamma och pappa, då blir det också himla lite disk ;) Hehe.



Lycka till med ditt socialsecurity#! Du får tröstblogga lite på nya datorn om du kör vilse sedan!



Kram!

2009-08-21 @ 07:55:09
URL: http://towalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0