New York, New York....

Har ni tankt pa vad snabbt tiden gar? Sarskilt helgerna!!!
Denna helgen kandes riktigt kort, kanske for jag spenderade fredagkvallen hemma o hade 2 pojkar som company i mitt rum till 22... det var trots allt lite mysigt, plus att det regna o aska o jag var allmant trott.
Anthony blev lite skraj i fredagskvall nar det ringde 3 ganger pa ringklockan o ingen var dar...O i sin tur blev pojkarna radda o fic bli lite trostade av mig medans pappsen hamta sitt basebolltra o kollade runder lite.

Lordag morgon borjade med en skrall far jag sag... Eller vad man ska sag. Jag hittade min vag till bussen utmarkt o hade pratat med mina tyskatjejer om vilken buss vi skulle ta. Nu blev det ju sa att jag fick ta en tidigare buss iaf, menmen... Eftersom jag var tidig spenderade jag en stund i skuggan, vid busshallsplatsen, dock inte direkt vid busskuren. O har i skugan befan sig en langharig latinoman, o detta var inte en helt normal kille - upptackte jag nar jag vande pa huvudet for andra gangen o upptacker att han sitter o runkar!! Ha, illa kvickt avlagsna jag mig fran den skuggiga delen o jag hade tur -  det kom namligen en buss meddetsamma som jag gjorde den mindre behagliga upptackten!!
Sa in till NYC utan tjejerna eller nagot o lasa, eftersom jag planerat att prata hela resan...

Jag traffade Katja & Julia inne pa Port Authority o det blev en vandringensdag. Vi gick hela dagen, vi spatserade ner till Greenwich village, o soho - vi beskadade Gay street o lite annat, gick i nagra butiker o det enda jag shoppade var en sjal fran H&M! :P O, sa mat forstas. Vi promenerade o promenerade, o vid ett litet tillfalle blev lite skrajsa... bade Julia&Katja har langt blont har, dom star ut fran den valoga mangden o nar vi gick o gick ett, tu, tre hamnade vi nanstans, dar vi var de enda ljusa(inte for det gor natt), men nar man far blickar fran alla hall o folk sager saker i likhet med "oh, come here babygirl - hold my hand..." etc, da fick vi fart i benen o forsokte snabbt hitta oss till de mer turistvanliga gatorna! :)
Allt gick bra o vi fann EmpireState valdigt snabbt!!

Ja, sedan pratade jag med Sannepanne o tog ett impulsivtbeslut att aka till henne i CT, sagt o gjort! :) Jag foljde med henne till hennes jobb o sedan bar det ivag ut!!
Jag fick lana klanning, leggings o smink... Vi akte till stamford o Butterfield(something) det var nice, nar dom stangde akte vi till White Plains o dansa salsa, eller jag forsokte o fick lite instruktioner!! det var skoj o svettigt! Vi skulle avslutakvallen pa en dinner, men det fick bli en shellmack for det var alldeles for mkt folk!! Nar de andra valde lite mer matiga alternativ, valde jag det allra basta; Ben&Jerrys glass "everything but the.." o den var god!
Vi var val hemma runt halv sex pa morgonen, vi gick o la oss o gissa nar jag vakna?! Ja, vid 8.42 slog jag upp mina bla o trodde klockan var efter 12. Men, tji fick jag o jag tror jag steg upp efter 12 iaf, o sa var jag ganska seg hela dagen...

Nar jag kom in till NYC igen, sa var det myckte mindre folk an de andra sondagarna, sa Towa det kandes lite ode!! :P Som du skrev om sex and the city - fast det fanns ju fler folk an pa brobymarknad iaf! :P
Jag forsokte hitta the bag pa natet, men kunde inte finna den o det ar val lika bra det - for jag ska inte lagga sa mkt pa en vaska...Sa nu far jag forsoka undvika den butiken i mallet nar jag beger mig dit!
For 288 dollar, kan jag ha mkt roligare for an att endast kopa en vaska! :P
Om jag inte helt plotsligt vinner en massa pengar, for da kommer jag att inhandla den! :)

Idag ar pojkarna pa bio med sin paps, dom visste inte om att dom skulle ivag, det blir en overraskning nar dom kommer dit, eller iofs sa har dom nog redan borjat titta pa filmen, kankse ar den redan over ocksa! Jag badade dom innan dom akte o har diskat upp efter deras frukost, baddat sangarna o sen har det varit himla lugnt.
Bara jag o lillan hemma, sa det ar lugnt o skont!
Igar var hon dock inte sa lugn. O sen kom nonna o poppa o det gjorde ju inte saken battre, dom ar ganska sterssiga av sig, eller sa upplever jag dom som mer stirriga eftersom dom pratar italienska o inte sa jattebra eller mkt engelska! :P
Tihi, men men... sa kan det ga.

Pratade med mamma i tele idag o med Andreas, jag ringde hslm o skulle prata med Aggebagge. Tji fick jag, men jag testade da att ringa till Krstd eftersom jag fick tips fran Andreas att det skulle vara nagra girls hos familjen EK! Men inget svar!! Hade ni skoj ikvall/idag, om ni nu var dar?? (Ida, Tissolf o Agge):)

Nu har jag varit har i mer an tva mander - jistanes, det kanns inte som jag varit har sadar lange...men anda!
Kanns som jag trivs battre i la familia, eller som att jag helt enkelt forsoker strunta i allt gormande hit o dit, som det kan vara ibland. O, sa har jag overseende med vissa smadetaljer, for det kanns som om alla familjer har sina problem eller stormoment!
Men, om jag skulle byta familj, skulle jag byta till CT for dar stormtrivs jag, det har jag kommit fram till. Men, nu tror jag inte att jag ska det sa nu far jag pendla istallet o det gar ju bra det med!

Nu ska jag leta reda pa vart socialsecurityofficet ligger sa jag kan kora ditt o fixa ett nr till moi!

Ha det finfint.
puss o kram

xoxo(frasten jag tittade lite pa gossip girl igarkvall, det var langesen! :))
Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ush, vilket jävla mongo där i busskuren! Haha. Herregud.



Bra att du trivs bättre i familjen :)

2009-08-04 @ 23:25:38
Postat av: towa

Ah, det var från mig, den där anonyma kommentaren :P

2009-08-04 @ 23:26:11
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hahah, så det var du som hade ringt! Man har hört en massa om att man inte ska svara på vissa konstiga nummer (liknande ditt)...stått en del på nätet, så vi våga inte svara ifall det skulle kosta en massa (stackars pierre)! Vi tänkte att du nog meddelade innan om du skulle ringa! Tusan.. men då vet vi tills nästa gång att ditt nummer börjar på 0017...:) Bara o ringa igen ;)



Bra att du trivs bättre!:) Och den där killen vid busshållsplatsen var ju jäkligt trevlig! uurk. Tur att bussen kom! Ska snart svara på ditt mejl!

2009-08-05 @ 10:42:15
Postat av: towa

Haha, ja, precis! Tyvärr är det nog bara tjejer som ser logiken i det resonemanget. Hade jag sagt till Patrick att jag nu tjänat 24500 att lägga på väskor och skor hade han nog dött lite :P

2009-08-05 @ 16:14:27
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Kusinen ;)

Tjoho kusin :D Nu kommenterar jag ;) Duktig va?

Jag hade dött av skratt om jag upptäckt att någon satt och fibbla med sin lilleman x'')

2009-08-06 @ 02:18:10
URL: http://muppenludde.blogg.se/
Postat av: towa

Oj, vad paff jag blev när jag läste att du var på bibblan, men sedan kom jag på att klockan inte riktigt är densamma på andra sidan atlanten som här ;)



Jag tror det ordnar sig med allt. Eller, jag hoppas det. Det gör det nog.



Hoppas du har det bra iaf :)



Kram!

2009-08-13 @ 00:35:11
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: towa

Tacktack! :D Hur står det till i Amerikatt då? Fått tillbaka internet än? Du måste uppdatera bloggen! Haha.



Ha det fint, kram!

2009-08-17 @ 23:05:15
Postat av: towa

Ja, typ hundra år sedan! Synd att filmerna inte finns på dvd :(

2009-08-18 @ 19:17:03
URL: http://towalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0