Overraskning och barndop!

Det kanns som om denna helgen varat lange, dels for att det ar mandag idag och jag ar ledig, plus att igar var det barndop och en mkt festligdag.
Lat oss borja fran overraskningen!
Det ar fredag och jag jobbar. Jag jobbade lite mer an jag brukar pa fredagar, eftersom det var stressigt infor barndopet och huset skulle stadas. Mikaela och jag bestamde att en ol skulle sitta fint och att hon skulle komma och hamta mig, for att vi skulle bege oss till nagon bar i narheten. Ja, jag gjorde mig fardig och vantade. Och sa vantade jag lite till, eftersom hon var lite sen. Nar hon val kom sa bad hon mig hamta alla i familjen till dorren, eftersom hon hade en present till dom... Haha, jag hade redan borjat ana ugglor i mossen nar hon skicka ett sms dar hon sa att hon hade en present med sig... Iaf, familjen kom ner och utanfor stod Marilo (Maria) familjens alskade forra au pair. Det var darfor Mikaela hade varit sen. Och ett gratkalas borjade, mamman i familjen brast verkligen i riktig grat!!!Och saklart Marilo ocksa.
Jag och Mikaela begav oss ut en svang, och det blev chokladkaka och ol. Chokladkakan var inte av denna varld, och jag chokladtokigast av alla orkade inte ens klamma den stora stora biten, dock lyckades Mikaela - jag kanske pratade for mkt? Men jag blev impad, nagon som klarar ata mer choklad an mig?! :P tihi
Vi kom tillbaka hem och vi pratade en stund, allihop i koket.

Lordagen borjade med superdaligt vader. Och saklart mkt att gora (inte direkt for mig, men for familjen). Jag gjorde nagra arenden till dom, nar jag och tjejerna akte till mallet.
Vi startade pa IHOP - international house of pancakes, det smakade mumma! Kan jag meddela. Ja, sedan blev det mallet. Jag inhandlade ett par jeans, och en massa oronhangen och armband i en ny favoritbutik: Charlotte Russe.
Nar vi kom hem igen, hade gudmodern och hennes dotter kommit hit. Lite senare kom aven hennes man och de 2 pojkarna. Det ar en helharlig familj, jattetrevliga, snalla och roliga! Sa det blev en sen middag har med den familjen, Mikaela, Caro och saklart Marilo. Marilo sov har resten av helgen.
Forst kandes det lite markligt maste jag sag, men efter ca 2 sekunder pa fredagkvallen nar vi blev overraskade sa kande jag att jag skulle vara glad och positiv for det gor ju ingen nytta att oroa sig for saker och ting i onodan! Och jag tyckte det var jatteskoj att traffa henne i real life, for jag har hort sa mkt om henne!
Just det, nar vi kom hem har - sa hade dom klatt in trappracket med rosa (typ tyll) jattefint och valdigt amerikanskt kandes det som! :)
Sedan kom sondagen och den stora dopdagen.
Huset fullt med folk, tva familjer med 3 barn var och 2 aupairer. En fotograf som skulle komma kl 10 och saklart mormor, morfar, gammelmormor och morbror! :) Det var lite kalabalik - men jag gillade det! Plus, att jag har min egna toalett, med dusch sa jag tog det ganska lugnt...
Ja, kl 10 var alla istort sett fardiga, forutom dagens stora stjarna, bebisen. Gudmodern tog pa hennes klanning medans alla vi andra stod som paparazzis och fotograferade och visa filmade ocksa.
Sedan blev det fotografering dar nere, med en proffessionellfotograf, efter det blev det bilkaravan till kyrkan.
I kyrkan, var cermonin endast for henne, sa det var inte som i Sverige med hela gudtjansten och sedan namngiveriet. Nu vet jag inte om det beror pa religionen eller landet, men anda... Det var en ceremoni dar alla som var med i kyrkan deltog. Tex. skulle alla ga fram och gora korstecken i pannan pa henne med hogra tumme, och vid ett annat tillfalle lagga handerna pa huvudet och be tyst nagot som man onskade for henne i livet. Det var en fin ceremoni, aven om jag inte tror pa Gud sjalv, sa kandes det fint. Plus att det inte varade sadar lange, ungefar 20 -30 minuter. Vidare efter kyrkan akte vi till South Gate Manor dar festen holls i en sagolik sal - mkt stor! Det kandes som ett brollop. Det cirkulerade servitorer med brickor med diverse goda tilltugg, sedan serverades forratt. Efter en stund kom det in pasta, dar man fick valja pa pasta med broccoli eller sas. Efter det serverades sallad. Innan forratten fick man valja vad man ville ha som huvudratt och jag valde nanslags fisk. Men nar huvudratten kom in var jag redan ganska sa proppmatt. Naturligtvis serverades aven tarta, samtidigt som det kom det in fat med frukt och italienska kakor (dom slar inte hembakade svenska kakor dock). Och for dom som drack kaffe, serverades det.
Finfint. Under hela kalaset var det en DJ som underholl, han spelade en massa bra musik som jag sjong med till hela tiden. Han hade lekar for barnen. Mot slutet, ungefar samtidigt som tartan blev serverad rullades en stor vagn in med en sockervadds maskin, kanderade appel och pretzels for the kids, dock tror jag att dom sakert serverat de vuxna ocksa, om dom velat ha :) Jistanes vilket kalas. Mikaela och Caro blev i sista minuten inbjudna till dopet i fredags, efter att Marilo kom och overraskade alla. Vi fyra satt vid familjens bord - det var skoj. Och vi korde i en bil dit, the au pair car, efter kalaset begav vi oss till mallet, for Marilo behovde inhandla nagra grejs i Macbutiken. Jag inhandlade ett par skona gula mjukisbyxor, pa Victoria's secret ( det var rea)! Det kandes mkt strange att ga i mallet med finklader pa! :)
Nar vi kom hem igen var huset fullt med personer. Och det blev mer fika att tugga pa. Och denna natten som var hade vi uncle Phil och hans familj som overnattningsgaster, himla trevliga dom ocksa.
Jag avslutade min sondag med att titta pa Twilight, jag fick lana DVDn av Caro. Jag gillar verkligen den filmen, jag har alltid haft en svaghet for vampyrer och vampyrfilmer! :)
Idag ar jag ledig vilket ar skont. Akte en runda till Target med Marilo o Caro, och sedan akte vi och lamna Marilo vid taget. Dar traffade vi aven Mikaela och hennes 2 barn, som tyckte det var lite underligt med en tjej till som pratar svenska. (dom har en svensk mamma)
Jag tror familjen har ar trotta efter alla bravader, for det ar ovanligt tyst i huset. I minst 2 h har jag inte hort ett knyst, nu borjar jag hora roster igen... Jag har varit instangd pa mitt rum ett tag. Kanns som om jag behover vara lite for mig sjalv nar man traffat sa mkt personer denna helg. Fast, jag tanker ocksa att jag skulle vilja hitta pa natt ikvall, jag ar ju trots allt ledig! :P

Kanns som om detta blir ett langt inlagg.
Just det, jag skulle skriva om trumpeten och Ikeapennan, som egentligen inte ar sa mkt att skriva om.
Men, nar jag var yngre, during my time at mellanstadiet spelade jag Baryton, jag fick efter ett tag som barytonspelare aven prova pa trumpet. Visste ni att jag kunde spela Love me tender utmarkt? dock ar inte baryton nagot direkt soloinstrument, antar att det var darfor jag skulle prova trumpeten. Jag fick alltsa lana hem en trumpet och ova nagra latar. En dag i mitt valstadade(3e varldskriget?) rum spelar jag pa den finfina trumpeten samtidigt som jag far syn pa en liten ikeapenna (alla vet hur dom ser ut) Och, just da far jag snilleblixten: Undra om man kan stoppa in pennan i trumpetens ena ande sa den kommer ut i den andra? Jag kan meddela om ni kanner er osakra pa den fragan, att nej - pennan kommer inte ut! Inte ens med dammsugare... Sa nar jag lamna tillbaka trumpeten var jag jattenervos - skulle dom upptacka IKEApennan? Ja, det vet jag inte fall dom gjorde, men dom maste blivit lite overraskade i fall dom hittade den!
Jag tror inte ens att mamma o pappa visste detta, inte for att det var sa mkt att veta, men nu nar jag berattat om det kanns det inte som det tynger mitt samvete langre! :P tihi

Till helgen blir det party i CT och i nasta vecka blir det antagligen IKEA nagon av dagarna, blev sugen pa att aka dit nar jag talade med mor min pa skype tidigare! :)

Ja, tack for mig och mina loss! :)
Puss o kram


Kommentarer
Postat av: towa

Hahaha, jag skrattade som bara den åt trumpeten. Så typiskt, kan precis känna igen den där känslan när man kommer på något som man vet är riktigt onödigt och dumt men som man bara MÅSTE prova :D

2009-09-01 @ 13:07:23
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: saga

håller med towa, låg dubbel i skratt :)

2009-09-03 @ 01:57:20
Postat av: Ludde

Haha x') En händelserik vecka :D

Bra att familjen är super :)



Haha, trumpethändelsen påminner mig om när jag lärde mig att lampor som är tända ÄR varma.. Lars har ett ärr på magen efter mitt lilla experiment O:) I was an EVIL child ;)

2009-09-03 @ 02:03:19
URL: http://muppenludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0