I'm still here...

Ja, fast man kanske inte skulle kunna tro det sa dalig som jag ar pa att uppdatera har!
Sa, jag skrev den 8 december sist. Det ar ju inte sa fasligt langesen, men anda lite mer an en liten stund sedan.
So, whats new?
Ja, som jag skrev i tidigare inlagg blev jag tillfragad att arbeta lite extra, kan ju bara meddela att lite extra blir det alltid. jamt o standigt skulle jag nastan vilja pasta, och jag har banne mig hort varje minsta ursakt det finns att komma pa.
Det ar sakert. Jag lovar.
Hah.
Jag jobbade till exempel en lordag for inte sa langesen, den 5 tror jag det var.
Da hade jag blivit ombedd att arbeta fran 9-21, dock blev det till halv ett istallet. Hm? overraskad nej.
O alla dessa ganger som det star att jag ska arbeta till 17.30, jovisst, om man lagger till en timma. Ja, sa blir det.
Men, nu kanske jag later lite negativ. Men sa att, det ar jag inte.
Hahahaha.
Eller kanske bara lite.
Nu ar jag ledig till kl 16, da pojkarna kommer hem. Min lilla baby ar hos Nonna idag, eftersom mina timmar annars inte racker till sa att jag kan jobba lordagkvall. Som forstas inte blir nan overtid. Eller? Vi far se...
Imorn ar jag iaf ledig.
Och det ar skoj! Nu over till mera skojiga saker!
Idag skicka jag mina julkort till Svearike, jo, jag vet - lite val sent. Nar jag kom hem igen, kom jag pa en massa som jag ville skicka till, som jag helt enkelt glomde, nar jag i all hast skrev ihopa mina cards! Sorry till er som kanner sig glomda! Fast kann inte efter an, for dom har omojligt kommit fram pa nan timme! :P
I helgen vart jag pa Luciafest i Norwalk hos Sanne o co, det var himla skoj!! Jag dansade ungefar hela kvallen o det var skoj. Drack litta glogg o at nan pepparkaka, lussebulle, och sa drack jag val kanske lite annat ocksa :P
Det var en mkt innehallsrik fest, med beerpong, dans, wiispelande, polisbesok (dock holl dom sig pa gatan), slagsmal (utanfor huset), en knytnave igenom en vagg, ja, ocksa nagra tarar! Nu nar jag skriver detta later det ju som en valdigt dramatisk fest, men jag upplevde inte den som sadan alls. Hm, kan ju bero pa att jag drack lite annat an bara en kopp glogg och att jag som sagt holl mig mest till o dansa kvallen lang. Haha, och utomhus vart det kallt, plus en del stahej. Sa jag holl mig inomhus och fick aterberattat dagen efter om alla bravader jag missade (valde att ej deltaga i) utomhus! :P
Det vart iaf himla skojsigt!
O, varenda gang jag kommer till Manhattan inser jag hur himla mysigt det ar, oavsett om det regnar eller ej, eller ar gratt o svinkallt, varmt o svettigt, det spelar ingenroll!
Aaaa, jag holl ju nastan pa o glomma. Pa taget till Norwalk, sitter jag brevid en familj, som jag direkt tankte hade en aupair, en tjej som satt snett mittemot mig.
Jag satt dar o tankte, att denna tjej ar svensk o au pair, eller iaf skandinavisk. Hennes utseende och namn - det bara var tvunget att vara sa tankte jag, men fick ingen ogonkontakt forst och hon laste en bok sa jag ville inte stora.
Nar jag ringde Sanne och beratta att jag vart i Stamford, da sager tjejen, Men, ar du ocksa svensk?? haha, saklart borjar jag skratta o sager jag visste det! :P
O, inte nog med det. Nar hon pratar tycker jag mig kanna igen dialekten, o mkt riktigt - hon kommer fran Hassleholm, men da berattar jag ju att jag kommer ett stenkast darifran! Jaha, sen fragar jag men har du bott dar hela livet??
O, nej, da har hon bott i BJARNUM av alla stallen! Da borjar jag beratta saklart att i Bjarnum dar har jag minsann varit med mina tjejer en oandligmassa helger forr i varlden! O, jag namner ocksa att vi gick under namnet Knislingetoserna, och what to say - hon visste vilka vi var!! Haha, hon hade namligen bott granne med allas var Staine hela livet...O hon fraga, Vart det inte nan som hette Ullis? o, visst var det!
Jag tyckte det var doskoj sa vi bytte nr!
Pa sondag ska jag till The MoMa o kolla in Tim Burton, och det ska bli sa himla skoj!!! Efter det kommer jag aven besoka The Museum of Sex och det blir ju ocksa skoj! Ska dock erkanna att jag ar mer upphetsad over Tim Burton exhibit! :P
Sa, min sondag kommer nog bli den basta sondagen pa lange!
Lordagkvall ska jag dock jobba, blir bara den 3 utav 4 helger nu som jag jobbat lordagen.
O, vet ni vart Mikaela haller hus just nu? I Florida, vart exakt ar jag inte 100 pa, men pa nan strand, fick namligen nyss ett text att havet vart alldeles for salt o lite kallt! Pilutta dig da! :)
Hihi, sjalv sa befinner jag ju mig i ett snorkallt Jersey, dock med stralande solsken!
Jag har anmalt mig till spanska 101, men nu ska jag kanske andra skola, for det blev mkt mera pengar an jag tankt, over 1000 dollar, sa jag kanner att jag far valja en annan skola, som ligger i mitt county.
Men, ska bli skoj att lara mig spanska, kommer val kunna saga hej jag heter, jag bor, jag ar, typ som mina franska kunskaper.
Just det.
Nar jag besokte bibblan forra gangen, passade jag lampligt pa o lana 2 bocker. Kan da meddela att jag nu blivit varldens Twilightnord. Ojojoj. Jag har ju sett bagge filmerna, och andra filmen slutade sa abrupt att jag inte kan vanta ett ar med o fa svar (tills nasta film kommer), sa da tankte jag att jag skulle borja med forsta boken, vilken jag redan tycker ar even better than the movie - aven om jag gillar filmen mkt. Jag har last 267 sidor, och ar som besatt, det tog en stund innan jag beslot mig for att starta datorn ens, jag dissar facebook o mail o allt, bara jag far lasa! :P Jaja, sa om jag inte uppdaterar pa en stund igen, sa kan det bero pa att jag laser!
O, just det!
Forra veckan fick jag ett jattefint halsband pa posten av mor o far, jag blev jatteglad! :) Och tycker det ar jattefint, jag ska fixa foto o lagga upp nar jag far tid over (eller ev nar boken ar fardiglast :P)
Nu ska jag nog ta o lasa lite till innan kidsen kommer hem.
Tack AnnaLena, du ar ocksa himla sot o go alltid lika trevlig o glad, tycker jag!
O, Louise, jag var himla nervos och jag bara nuddade den himla snabbt, efter att nagra sma barn rort den utan att ramla av pinnen! :P
Towa, det kommer bli mer fargning av mitt har by my self kan jag meddela, och jag kom pa att jag o mamma fargade mitt har en gang for sisadar 100 ar sen, men att jag blev himla yr och det sved som sjutton, sa jag tror helt enkelt att det avskrackte mig lite grann... men no fear numera :)
puss o kram allihop o ha en nice, hm ar det tredje advent pa sondag? eller redan fjarde?
iaf ha det mysigt!
O btw, denna veckan om jag far/kan sluta itid o ta bilen blir det boxning/kickboxning 5 dar i rad o det ar lite av ett personligt rekord eftersom jag oftast vill vila lite emellan.
Jag ska signa upp for en challenge pa gymmet, typ som en viktchallenge, och man far personlig traning och instruktioner pa mat etc. plus att man far trojor o grejs o man blir mer sparrad eller jag, om man ska till gymmet o vaga in sig varje vecka! yay. det blir en bra start pa det nya aret tror jag. fit som fan tankte jag satsa pa, eller lite mera fit an jag ar nu iaf! :)
hajsvaj igen
o om ni last hela vagen hit, ursakta mina langa inlagg! :P

Kommentarer
Postat av: towa

Haha, shit vad världen är liten! Men det är alltid så kul när man träffar någon på ett ställe man minst anar det :D

2009-12-18 @ 23:47:04
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Sandra Ohlsson

Shit Sara....det var länge sedan, hamnade på din blogg av en slump. Hoppas att allt är bra med dig och att du hade en god jul och att du får ett gott nytt år! Sköt om dig.

Många kramar från Sandra

2009-12-25 @ 17:14:34
Postat av: towa

Nu börjar det bli lite segt med uppdateringen igen hörru! ;) Har julen varit bra?

2009-12-26 @ 03:58:43
URL: http://towalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0