julskinkan har rymt...

Hihi, i ar blev det ingen skinka, o inga prinskorvar, eller julmust, dock kottbullar - fast pa italianway!
Italiensk julmat bestar av mkt fisk!
Sa pa julafton at jag jattegod fisksallad som bestod av rakor, blackfisk, musslor, krabba o lite citron, oliver o den vart smarrig!!
Vi at sedan pasta med hummersas, och efter det fanns det stora jakla hummerbitar att kranga! Mums.
Sedan var det ju italienska bakverk!
Pa sjalvaste julafton kom det ett pkt till mig med ca 2 kilo godis fran Sweden!! Yay! :) Jag kan meddela att det numer inte ar 2 kilo, utan desto mindre kvar. Just nu mumsar jag pa pollys!
Tanker att jag passar pa nu innan challegen pa gymmet drar igang!
The MoMa var himla nice!!
Jag gillade Tim Burtons utstallning mest, vi kollade ju saklart resten av stallet  med. Jag sag nagra svenska namn! Tjoho. och jag kande igen en hel del fran Kulturhistorien pa C4! Ojojoj, vad jag kande mig duktig o konstnarlig :P Jag kunde ju till o med oversatta nagra av de franska titlarna.
Dock far  jag ju sag att jag nog inte ar den basta pa att appreciate all art! For hujedamig, vad visa tavlor, grejs o konstverk bara ser ut som skit!! Som en tavla med en fyrkant pa? hm... Eller en massa fyrkanter eller en ikea hylla, fast i mkt storre format o i annan farg (dock kanske jag vart den enda som tyckte detta?)... det kandes hm. ja, je ne sais pas.
Men, jag tyckte det var nice med Andy Warhol grejs, antagligen for jag kande igen det -  jag gillade mest Marilyn Monroe med guldbakgrund av hans stuff!
O, inte utan att jag gillade en del av tavlorna, dock mest dom som jag tidigare sett i bocker eller dylikt.
Bara att ta sig till NYC vart en pars! Det var nara att bli installt.
Forra helgen blev det namligen en liten snostorm pa lordan, jag akte till mallet for en liten shoppingtur, fick dock aka hem kl 3 pm for familjen skulle ivag o jag hade barnstolar i min bil - hm, dom skulle namligen bara stanna hemma nar jag akte, ,men det blev andrade planer. Sa dom begav sig ut i snostormen, nar den vart som varst...
Och jag var hemma, eftersom jag inte fick kora nanstans o inte ville heller, eftersom det var rejalt med sno o det kanns ju sadar med sommardack. Plus att jag skulle bli upphamtad pa kvallen, det blev jag dock inte for min skjuts kunde inte komma fram nanstans, sa det blev att jag spenderade en lugn lordagkvall med popcorn hemma, det kandes lite trist - men jag sag ju framemot sondagen o storstan! :P
Sondag morgon skulle jag bli hamtad runt 9.30, sa runt kvart over nio far jag for mig att jag aknske ska ta o se hur mkt jakla sno det kommit. Jag oppnar dorren och snon ramlar in i huset.
Jag beslutar da for att hamta Haglofskangorna!
Klar mig och gar ut i garaget for o hitta nan skyffel, det enda jag kan hitta var pojkarnas sma plastskyfflar.
Den ena gick sonder, jag blev lite irriterad da, for da fick jag lasa upp dorren, stanga larmet, snora av mig skorna, ga genom huset in i garaget, hamta skyffeln och snora kangorna, larma o lasa dorren igen. Eftersom jag ville vara klar nar min skjuts kom. Men den vart lite forsenad sa det var ju tur!
Alla grannar var ute med sina snoslungor o grejer o fixa sina uppfarter, stor skillnad fran Sverige skulle jag vilja sag, jag har aldrig sett sannadara snoskottarmaskiner forr!
Efter The MoMa, gick vi en svang forbi julgranen vid Rocke(r)fellercenter (hur stavas det?) o sen vidare till Time Square o lite italian food pa Sbarro. Hm, sisadara stalle enligt mig, men vi hade brattom for bortom hornet (eller en tunnelbana o lite spring) befann sig ju Museum of Sex. Lmao.
Killarna blev som smapojkar igen, kandes det lite som och jag kunde se hur dom anstrangde sig for att vara "rumsrena" infor det andra konet (alltsa mig :P) haha, menmen, det var skoj - dock uppskattade jag MoMa lite mer tror jag. Det var ratt roliga saker pa MOS (min egna forkortning).
Bade julafton och juldagen spenderades pa StatenIsland hos Nonna o Papa. Det var gott o mysigt. Mikaela spenderade julaftonen med oss och det tyckte jag var super nice!
Pa juldags morgon var det pkt oppning har, jultomten kommer ju pa natten till barnen i amerika, han har val inte tid att komma in i allas hus o saga god jul o prata med alla :)
Jag fick mer an jag forvantat mig!
Nu orkar jag inte skriva sa mkt mera. Men lagger upp lite blandade bilder!
Lagger upp flera next time!
Ha det finfint!
O Gott Nytt Ar!!( om att i fall att jag inte uppdaterar innan nyar!)
puss o kram
o saklart Skal! (se ovanstaende parantes)

Kommentarer
Postat av: towa

JÄKLAR vad snö! :O Och den där fisksalladen lät helt sjukt god, jag fick ordentliga cravings! Inget vidare klockan tio i två på natten, haha :P

2009-12-29 @ 01:55:36
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: saga

Herregud vad snö ni hade fått :)

tack så mycket för julkortet, det var jättesött.

Hoppas att du får världens bästa nyår :D

2009-12-29 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0