CT, party i NYC o konsert!

Jag vet att jag uppdaterar sallan... Men, tiden kanns knapp ibland, o sedan ar det ju det hela med att jag inte fatt tummen loss att handla nagon laptop!! Menmen...

Forra veckan korde jag pa torsdagkvallen till mallet, all by my self on route 9!! Jag var eventuellt lite utav en trafikfara, just innan avfarten (eller en lite bit innan) eftersom jag var osaker pa var avfarten var o helt plotsligt hamnade jag i mitten filen, for det blev en fil till helt plotsligt! :)
Nar jag val kort runt mallets stora parkering o letat mig ratt, traffade jag 3 nya tervliga aupairer som kommit hit o har samma LCC som jag. 2 kommer fran Tyskland o 1 fran Norge! Verkar himla trevliga, o vi avslutade kvallen pa cheesecake factory!
Pa tisdag eller onsdagskvallen akte jag med Nonna o Roseann (o barnen) till stranden, o vi gick pa broadwalken, stranden, at gott, kande pa vattnet o akte karuseller. Vi var hemma 24.20 o den aldsta pojken skulle till sitt sommarcamp kl 8.30 dagen efter... Kanns lite sadar, saklart var vi som vanligt sena till lagret o det var vagarbete!! Great. Men, det var fakiskt en mkt trevlig eftermiddag/kvall - men for en svenska som tror pa sangdags i rimligkvall kanns det lite sisadar, sarsklit nar det ar jag som umgas med barnen hela dagarna!! Pa onsdagen skulle jag folja med ut lite bara med familjen, o da var vi inte hemma forran efter 22.30 sa, nan timme har ar flera!

Pa fredag eftermiddag bar det av mot CT!
Kandes himla bra att jag hittade exakt vart jag skulle nar jag gick fran bussen till Grand Central, iofs ar det nastan bara raka vagen, men anda! :P
Sanne hamtade mig vid bussen i South Norwalk (eller var det north) aja. Vi akte till en riktigt dinner, o jag at en souvlaki kyckling sandwich som var smarrig! Sen akte vi o handlade o hyrde film, det blev Madea goes to jail, den var bade djup o rolig!!
Lordagen spenderade jag i Skandinaviska affaren med Sanne till o borja med, sedan blev jag hamtad av Johanna o Haylee, som skulle kora till Newark, flygplatsen, sa jag akte med som sallskap o kartlasare pa hemvagen!
Maste att jag hade ratt nar vi korde fel, men Haylee som korde sa att det var ratt dar vi korde, fast jag pekade som en galning pa skylten! :P Tihi, vi korde till Stramford o mallet dar - dar inhandlade jag en svart klanning o turkosat flipfloppiga sandaler, som jag hade pa mig nar vi gick ut!
Ja, nar vi kom hem hade Sanne fixat kaldolmar, potatis o brunsas med lingon o det var gottis! Sedan gjorde vi vid oss, eller kanske lite innan?! :)
O, tillslut korde Sanne oss in till Manhattan, helt galen! Men det gick valdigt bra! O vi hittade stallet, Webster hall, dar vi fick ga in gratis! Det var jatteskoj o jag svettades som en gris, det sag ungefar ut som jag duchat med kladerna pa, men skoj var det!!
Sondag var relaxad, med kinamat som brunch o vattenmelon! sedan blev det traningsskor inkopt av mig! Ska anvanda dom for forsta gangen nu ikvall(har varit daligt vader dom andra dagarna = konsert)! Sondagen i CT avslutades pa Sierra Grill med nachos o kyckling!

I gar var det alltsa konsert, den forsta har i detta landet for mig. O det var Saving Abel, papa roach, hidder o Nickelback som spelade!! Jag tyckte det var jattebra! O jag ar forvanade over hur manga latar jag kan med dessa band!
Dom spelade lite Metallica ocksa o mitt i alltihopa kom Ace (kanske nagon fran ACDC? jag ar lite osaker pa vem han var) O sa spelade dom Highway to hell utav bara den, o hela publiken sarkilt jag kanske blev pa topp!!!
Det enda negativa var att det regna, men vi satt under tak sa nemas problemas!
O, olen var mkt dyr, jag inhandlade en eftersom jag tycker ol o livekonserter passar ypperligt ihop, menmen! :)
Nu ska jag ga o ringa kvickt samtal o sedan bege mig ut i kvarteren har! :)

puss o kram




Kommentarer
Postat av: towa

Äntligen! Nästan så jag ringde ner till din mamma för att fråga om du fortfarande levde :P



Souvlaki sandwich, cheescake, nachos, nickelback - jag är avis! Här är det bara regning tråksommar med pizza från Knislinge Pizzeria på sin höjd. Låter som du har det fint iaf, och det är ju toppen! Lycka till med träningsskorna :)



Kram!

2009-07-23 @ 16:47:04
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: towa

Åh, fan vad nice! Haha, vilken kontrast det måste vara att komma från lilla Knislinge till ett ställe där det händer saker hela tiden :P

2009-07-23 @ 19:29:08
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: towa

Hahaha, vilket klipp! Hade hon varit riktigt jävlig hade hon kanske bara vaxat det ena :P

2009-07-24 @ 17:54:43
URL: http://towalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0