Grattis pa fodelsedagen, mamma!!

Happy Birthday mamma!! Hoppas att din dag blir trevlig o att ni far det mysigt i kvall nar Matte, Cicci o Albin kommer!!
Nu har vi ju redan pratat i telefon o jag vet att du stadar, o det ar kanske inte fodelsdagsfirande pa topp, men ikvall blir det sakert trevligt o gott! :)

Jag firade Usa i gar, eller deras sjalvstandighetsdag... det var skoj. Mycket stad, stok o matlagning innan alla kom hit, men det var faktiskt skoj!! Jag o bebisen var val dom lugnaste av alla, mamman o pappan i huset holl pa fa hjartattack nagra ganger kandes det som... Men, allt gick bra o nu har vi mat o kakor o fika over sa det racker i en vecka minst, kanns det som!! Kanske aven 2-3 veckor!  Familjen var olagliga igar, for vi hade firecrackers o fireworks - alltsa smallare o raketer! Pappan i huset o barnen pa kalaset var ungefar pa samma niva nar det gallde detta fenomen, det ar pappan i huset som kopt in alla fireworks, o det finns fortfarande kvar i garaget, fast dom sakert smallde upp narmre 1000 dollar innan kvallen var slut! Ibland kandes det lite halv farligt, men mest sa var det finfint!
Polisen kom dock in i developmenten o vi fick samtal fran hus langre bort om att nu ar polisen har, o da fick vi stanga ena garageporten(dar bevis o olagliga foremal befann sig), lagga plastpasar o andra coverups pa pjaserna som an inte hade blivit uppsjkutna o vi fick sopa upp allt skrap som blivit o alla overblivna pjaser pa gatan ( jag skriver vi, men jag mest beskadade detta scenario o forestallde mig att "cops" som visas pa 6an i Sverige skulle komma o saga till :)) O den minsta pojken blev helt skarrade, o han som tidigare pa dagen& kvallen varit helt uppspelt over fyrverkerierna ville inte att pappan skulle hamna i finkan, sa han grat o skrek "No more fireworks!!" om o om igen...
Bada pojkarna var upptagna hela dagen i gar, sag knappt roken av dom - blir latt sa nar det ar 30 andra barn pa besok... Men i gar kvall nar den Matthew (den yngsta) var trott o ledsen pga poliserna sa valde han att krypa upp i mitt kna istallet for mormorns kna! O det var mysigt o kandes himla bra! :)

Idag kanske det blir stranden, de andra tjejerna ska hora av sig, jag tycker klockan borjar bli mkt for stranden, men det ar ju aldrig forsent for lite sol o hav. Jag kanner for att aka o shoppa idag ocksa, men det kanner jag for ganska sa ofta o man ska passa pa att vara i solen nar den antligen kommit! O, jag vet inte om jag far kora till mallet som jag vill till, det kan vara for langt ivag...
Puss o kram! O grattis igen pa din fodelsedag mamma!
xoxo

sara

Kommentarer
Postat av: towa

Låter som en ganska galen dag, fjärde juli! Fast kul ändå. Tänker på sjätte juni, det firas ju knappt. Är fireworks olagliga i USA?



Jag pallade inte scotts idag. Är helt sjukt sleten :P

2009-07-05 @ 19:08:06
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack hjärtat!

Dagen har varit trevlig, städningen gick som en dans:-) Pappa lagade god middag o så tog vi lite Ottoglass till efterrätt. Glassen gick hem även hos Albin, kanelbulleglass o godisglass! Jag fick Cath Kidston luktegott av Matte, Cicci o Albin. Magnus kom med en jättefin orkidé. Tack för att du ringde, hade ju helst sett att du var här idag! Nästa år när jag fyller 30 vill jag gärna att du kommer;-)!!!Puss o Kram

2009-07-05 @ 21:22:52
Postat av: Angelica

Ojdå, trodde inte det var olagligt där. Men låter som en händelserik 4th of July! Kul att vara med och fira dagen. Hehe kan tänka mig att det blir en del shopping Sara;) hoppas du kan lägga in bilder snart, vore kulkul att se bilder så man lättare kan föreställa sig det/de du skriver om :) Nu ska jag, tisse o ida in en sväng på k-dagarna! Saknar dig. Ha det bra! Kramkram

2009-07-07 @ 16:12:10
Postat av: Tisse

alltid lika kul att lösa dina inlägg min vän, och du skriver alltid lika målande och detaljerat, me like! ;-) Det där meduppståndelsen krig smällarna låter lite overklill får jag hålla med om men kanse inte helt olikt amerikanarna ;-) Nu sitter jag uppe o väntar på att du kanske ska poppa upp på skype så vi kan tjöta lite, men blir de för sent får vi försöka igen en anna dag! keep up the good work! o grattis till dig Eva i efterskott säger jag med! kramar på dej sara!

2009-07-09 @ 23:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0