Highway...

Hejhej...


Nu har jag varit ute o kort pa highway 18 o det var ganska spannande och klurigt, det blev nagra detours och vagbeskrivningsforfragningar!! Jag skulle pa ett LCCmeeting i Colts Neck, och det ar en bit ifran, om man kor som jag gjorde blir det annu langre... men jag kom fram tillslut! sa, jag ar glad :)
Jag fragade forst pa en brandstation o sedan pa en italienskrestaurang o jag hittade klockrent, vagen hem fragade jag dar ocksa o det var ju hur enkelt som helst... mapquest o gps gjorde det mkt mer krangligt o mig helt vilse pa vagen dit.
Det var skont att komma ut fran huset o kora. Nu kanner jag for o kora annu mer, men  jag har kort over 50 miles idag sa det far val racka... Nu nar jag kort pa den ena Highwayn, sa hoppas jag att jag ska fa kora sjalv till mallet snart pa den andra stora highwayn. For det har inte blivit mycket shopping for min del, klart att da spar man sina slantar, men hur skoj ar det??
Den 21e ska jag pa konsert med Elise o Mikaela. Nickelback, Papa Roach, saving Abel och Hinder -  det ska bli skoj med live musik! Aven om jag inte lyssnat sa varst mkt pa just dessa band, sa alskar jag konserter sa det kommer blir great! Hoppas jag iaf!

O, jag var lite otydlig i forra inlagget, det ar forbjudet i New Jersey med fireworks, man maste ha utbildning inom pyroteknik (eller vad det heter) (vilket pappan i familjen funderar pa att skaffa sig)...

Forra sondagen blev det varken stranden eller mallet. Bada stallen var for langt bort for mig att kora, for stora vagar o det lilla faktum att jag inte hittar... Menmen. Jag foljde med hem till Nonna. O det var trevligt, dom bor pa staten island, i ett mysigt hus med stor balkong dar vi vistades. Solen stod pa o hela atmosfaren var medelhavsaktig vilket passade mig ypperligt.
I veckan har jag akt till bibblan o inforskaffat ett eget lanekort, aven lanat 2 books. Pavagen korde jag inom CVS o framkallade 66 bildet, nagra fran la Suede o nagra fran L'amrique (jag vet att det inte stavas sa)... O det var verkligen skojigt att kunna driva lite by my self o handla i min egna takt. Sedan akte jag till en pizzabutik/restaurang dar in familj handlar ofta o jag var med  Roseann en gang o dom kande igen mig direkt, eftersom denna familj ar storkunder :P Jag bestallde Foccacia med mozarella o tomat, det var dock inte riktigt likadant som om jag skulle bakat det. Mitt brod ar godare, faktiskt mkt godare! :)
I fredags akte jag med mamman, bebisen o lillpojken till en vattenpark i narheten, den har ingen pool - men en massa saker som sprayar vatten o haller vatten o barnen springer igenom o skvatter o har sig. Intill finns det en massa bord att sitta o ata vid o vid andra sidan en lekstallning med klatterstallning, gungor o rutchkanor(hur stavas det??) Sa dit far jag aka med pojkarna, latt att hitta. Men, vet inte hur det ska ga att ta dit dom, eftersom dom inte lyder speciellt bra -  vi far hoppas pa det basta!
Pa kvallen akte jag med familjen till Staten Island Yankees minorleague baseball, det var skoj! O under fredagen, var mamman mkt mer avslappnad o trevlig (bortsett fran lite pa morgonen) Vi var dar hela kvallen, o kvallen avslutades med jattefina, stora fireworks o att barnen fick springa runt alla baserna!!
Igar var jag hemma sjalv, det var lugnt o skont. Enda minuset var att jag var utan bil, men pa kvallen blev jag upphamtad o vi akte till TGI fridays. Gott! Jag at lax med pasta o drack en ol o lite vatten till det.
 Idag har jag last lite o sedan spenderat mesta tiden i bilen. ( Anda kanner jag for o kora mer(med bra hog musik o gasa-harligt))
Haft pitstop pa starbucks o coldstone. O sedan at jag pa en italiensk restaurang efter motet i Colts Neck, gott alltihop.
Nu vet jag inte vad jag ska hitta pa riktigt, men jag ska lagga fram att jag garna i veckan aker till mallet. O just det, nasta helg ar familjen ivag. O jag funderar pa vad jag ska hitt pa...
Jag kankse aker till CT o halsar pa Camilla, jag hade tankt bade Camilla o Sanne, men Sanne kan ej o Camilla ska se hur hon jobbar. Annars som sagt kanner jag for mallet, eller kanske NYC. Inte fel natt utav det.
Detta blir ett ganska langt inlagg marker jag, ,men det ar for att jag inte uppdaterar allt for ofta o detta beror ju pa att jag ingen dator egen har.
Hur var Krstddagarna o Tivolirock? Hade ni skoj?

Puss o kram allihop!
Pa aterseende.
xoxo
  Sara


Kommentarer
Postat av: towa

Kristianstaddagarna var nice, men jag är ingen minglare så jag föredrar nog banken en lördagkväll framför att springa fram och tillbaka över hela stan. Mina fötter pallar inte :(

Tivolirocken var också helt okej. Bob Hund var skitbra och vädret var asnice, sådär molningt så att det hänger i luften men det kom inte en droppe. Träffade Matte också där :) Han var nog förfriskad.

Fan vad gött att du är ute och kör själv! Jag hade nog fegat, haha :P



Puss och kram!

2009-07-13 @ 11:46:41
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: ullis

Hej min vän!

Härligt att du har börjat köra, det kommer att gå kalas... så länge lokalsinnet hänger med:)



Jag tycker att vi ska försöka skypa snart!

Måste berätta att jag fått jobb! vi flyttar till stockholm om två veckor:) fått jobb på itrim i Täby. hur bra som helst!



nu ska jag hem till Ida i Immeln. vi tänkte ut med båten och lägga oss på en klippa men så försvann det fina vädret de lovat, så nu får vi se vad som ska hittas på!

puss på dej vännen

2009-07-15 @ 12:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0