Lite detours o stort 4th of July firande!!

Snabb uppdatering.
Denna veckan har varit  lite si o sa, mest tror jag att det beror pa den stora festen vi ska ha imorn! Det kommer ca 40 vuxna o 30 barn, det kan bli lite tajt med plats om det regnar, aven om huset ar stort!
Iaf, det ar mkt forberedelser o stadning pa G o mycket stress for foraldrarna o da aven indirekt for mig o barnen!! Ojoj.

Denna veckan har jag borjat kora! :) det ar himla skoj! kanns skont att man ta sig lite overallt. Aven om jag helt alena endast kort till Starbucks i garkvall. Men igar pa dagen korde jag o Matthew till bibblan, det var avstangda vagar sa vi fick ta ett annat hall, o jag fick en karta uppritad... Men, det blev nagra detours som jag kom pa sjalv ocksa, virrade bort mig en liten stund, men det visade sig att jag var 2 minuter fran huset, sa var ju inte sa farligt  - aven om jag tror att pappan i familjen holl pa att freak out nar jag ringde! :P Tihi....
Pa bibblan, den ar jattestor o fin med massor av aktiviteter for barnen, borjade jag samtala med en dam som arbetade dar, jag behovde ha reda pa hur mkt familjen hade i boter pa lanekortet, det visade sig vara $33,50 sa vi fick lana nasta gang istallet, jag fragade efter Astrid Lindgren, o dom har bocker med henne. O damen undrade varifran Astrid kom, sa jag att hon ar en kand svenskforfattare -  o da sa hon, o -  jag ar svensk!! Fast pa engelska... O jag fragade hur lange hon bott har, men det var i nagra generationer -  sa jattesvensk kandes hon faktikst inte :)

Idag ska jag endast jobba ett par timmar, eftersom jag redan jobbat en massa o maste jobba imorn ocksa, for dom ska forberedda allt. Vet inte vad jag ska gora ikvall... Far se, hoppas att jag kan hitta pa natt o att jag kan lana bilen.
Familjen  har kopt en rosa 4th of july tshirt till mig, far val se den innan imorn hoppas jag o se om jag vill ha den eller ej imorn...
Jag har aven fatt den amerikanska konstitutionen i pocket format -  jag trodde bara dom visade mig den, sa jag la den pa bordet o borjade ga in till mitt rum o da sa pappan "Sara, den ar din att behalla!" Inte illa :P

Jag har borjat lasa en bok jag lanar av Kim, Heart shapedbox, den ar laskig o ansalange himla bra!! :) Man kan inte sluta lasa, fast det maste jag ju emellan at!

I sondags var jag pa forsta baseballgamen, trevligt, det var trevlig stammning, samtidigt som jag inte vet nagonting om reglerna....

Okidoki. Just det, jag behover forslag pa laptops som ar bra, jag maste inhandla en namligen, kanner jag!! Jag har kollat lite pa internet, men jag kanner att jag ar lite dalig pa sant har!

Nu ska jag nog ga o mala naglarna lite granna.

ha det super, puss o kram

xoxo
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0