packning på g

Hejsanhej!

Paranteserna glömde jag Ida! :)

Klockan är redan efter 10 och jag har inte packat särskilt mycket. Fast jag ställde klockan på ringning kl 0.7.30 - hmm.... Jag har dock skrivit en lång inhandlingslista inför morgondagens buffé - som pappa ska köra och handla medans jag är hemma och packar.
Jag tror bestämt att jag ska hinna med, efter tåg resan hem igår och Idas goda råd att absolut inte ta med för mycket så har jag tänkt om lite angående min packningslista.
Ni undrar säkert vilken tågresa?! :)
Och det ska jag berätta alldeles strax.
Först tänkte jag berätta att jag spenderade hela eftermiddagen, ja sent till kvällen med Towa i stan i tisdags. Vi var på olika guldsmedsbutiker(4st), BR, banken, kjell o company, din sko, H&M, elgiganten, biltema, siba o Maxi. Vi tog även snabb pitstop på Max. nu när jag rabblade upp alla så lät det ändå som vi hann med en heldel... Fast dessvärre var en del butiksbiträden lite okunniga och sega - så det drog ut på tiden något enormt. Vi fick ändå en del inhandlat som inte riktigt var planerat - jag t.ex köpte 2 klänningar på H&M för mindre än 300.- Fast, det var inte förrän Maxi som storhandlandet av saker som jag inte riktigt planerat drog igång! Jag kom på ganska snabbt varför jag inte åker dit när jag ska storhandla matvaror. Efter 30 minuter spenderade precis innaför ingången - alltså på smink/duschartikelavdelningen var min korg väldigt full och vi bestämde att vi skulle avlägsna oss från just denna avd. o gå till kassorna - Vips så kom jag på varför vi kört dit! O det var för att hitta Star Wars målarböcker till mina hostchildren!! Men, tyvärr hade dom inga såndana men vi spenderade ändå lite tid bland leksakerna. Stackars Towa kom hem vid 21tiden och jobbar förmiddag denna vecka!

Igår begav jag mig in till staden igen, för jag hade några ärenden kvar (har jag fortfarande) tex. så köpte jag en Orreforslykta till mina hostparents och 1par skor som vi kollat på dagen innan. Kl 12 gick jag till frisören, kl 13 gick jag därifrån med mycket kortare hår. Jag känner mig lite tveksam till frisyren faktiskt, frisörskan var trevlig, men hm - jag vet inte om jag trivs i så kort hår - men som man säger, en skönhet passar i allt! :P

Ja, när jag var färdig i stan begav jag mig nabbt hem där pappa väntade och skjutsade mig till den andra staden; Hässlehåla. Där träffade jag Agge och vi tog tåget ner till metropolen Malmö. Jag tyckte det kändes som om att komma utomlands. och då kände jag mig allt lite lantlig - men jag har faktiskt inte varit så mycket i Malmö. Gårdagens besök gick till Malin&Fredriks jättefina lägenhet! Jag är avis ab! :)
Lundatöserna Ida&Tisse kom också dit och vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll! Vi drack lite vin och åt thaimat! :) Gottis var det! Vi pratade och pratade :) Framåt kvällen gick vi till Lillatorg och satte oss på en uteservering brevid mellow jellow. Det var varmt som i en bastu pga värmelampor, det kändes som sommar och eller utomlands igen... Det var mycket folk i Malmö. Vi tog tåget hem vid 23.28 och det kändes mycket konstigt att säga hej då till flickorna ( och Fredrik) Men, det känns mer konstigt idag att jag inte kommer träffa er på ett helt år - om ni inte kommer på besök...
Jag hade en mycket trevlig dag i Malmö!!



Även i Malmö besökte vi BR, utan lycka - Star wars målarböcker är tydligen väldigt heta!

 Ja, nu får jag ta tag i packningen och även fixa lite inför imorgon. Ikväll ska jag marinera kycklingfilé och bönor!
Nu ska jag ringa Telenor och Folksam. Jag kanske även ska besöka vårdcentralen - har nämligen ajajaj i min vänstra fot!

xoxo
Sara

Kommentarer
Postat av: towa

Det gjorde inget att det blev sent, jag var ganska pigg hela dagen igår ändå :) Lite för pigg kanske, för jag kom inte i säng förren elva, så idag är jag helt död. Blää.



Haha, jag hade ingen aning om att du också är parentesmissbrukare :D Det måste vara något genetiskt. Ibland blir jag så ivrig att jag klämmer in en parentes i parentesen.



Ses imorgon!

2009-05-28 @ 12:55:17
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Hej Sara. Har läst din blogg och vill bara önska dig en trevlig resa. Hoppas att du får en bra familj. Kommer att läsa din blogg med spänt intesse.

Önskar dig lycka till

Kram Anna-Lena

2009-05-30 @ 14:46:46
Postat av: Therese Ek

Hej min bästade vän! nu har jag ägnat endel tid åt att försöka komma ifatt med läsandet! har varit lite bad på att läsa allt vatt mycket att stå i! men nu får jag skärpa till mig! Vad spännande det är att följa din vardag och höra vad du är med om, känns inte som du är lika långt borta då! blogg är ett himla bra intiativ alltså! vi ses o hörs snart hoppas jag! kämpa på med de galna päronen, det klarar du -med lite skinn på näsan (som jag vet att du har) löser sig det mesta! kramar Tisse

2009-07-09 @ 23:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0