tisdag

Hejhej!

Så åter en dag med lite för mycket sömn på morgonen - men jag ska nog hinna med endel things idag iaf!

Ja, först vill jag säga Tusen Tack till Towa ! Towa är min kusin och hon är en genialisk bloggdesigner!! Hon har designat och trixat ihop min finfina blogg! :)

Jag tänkte inleda gårdagens inlägg med lite guidelines till min språkanvändning - men det gick ju inte så bra, så jag sammarfattar bara lite av det jag skrev igår som ingen fick läsa.
Följande inslag kommer antagligen att befinna sig i mina inlägg ofta; stavfel, slarvfel, ord som icke finnes i svenska ordlistan, olika språk i samma meningar, särskrivningar, ihop skivningar, för många punkter, utropstecken, smileysar och onödiga ord lite här och där, bindestreck(-) - detta är saker som man helt enkelt får leva med om man vill läsa min blogg - i bland använder jag mig av dessa ovanstående språkmissbruk med vilje, och allt som oftast utan att tänka på det! När jag är framme på andra sidan atlanten kommer jag inte kunna använda mig av åäö - just so you know!

Jag ska alltså om mindre än en vecka åka(flyga) till USA, jag kommer landa på Newark och sedan transporteras till en skola, där jag kommer spendera några dagar - utanför NY. Där kommer jag och en massa andra blivande aupairer få snabba instruktioner och bra tips!
Efter skolan bär det av till New Jersey där min hostfamily väntar! Familjen består av 2 föräldrar och 3 barn. Barnen är 2 pojkar på 4&6 år och en flicka som föddes i mars detta året.
Det känns som jag kommer ha fullt upp, men jag hoppas och ska försöka uppdatera bloggen med jämna mellanrum ändå! Jag införskaffade bloggen mest pga resan, som en resedagbok, fast en finfin blogg instead!

Idag ska jag och pappsen till ÅVC och kasta lite grejs från garaget. Sedan ska jag börja packa och skriva listor. Jag har listor i huvudet - men känner att det nog är dags att skriva ner dom, för annars vet ingen vad jag glömmer ta med mig!
Jag ska även besöka stan med Towa. Jag har endel att inhandla, presenter till familjen och lite andra bra att ha saker och det hade Towa också så det passar super att vi tar en åktur tillsammans!

Resan börjar närma sig och jag har egentligen fullt upp, men finner ändå tid att sitta framför datorn?! Hm, detta kanske jag ångrar på söndag dagen innan jag ska åka - men jag brukar tänka att det är bättre att ångra det man gjort och inte det man aldrig gjorde... Hoppas ni fattar vad jag menar, det låter lite konstigt nu när jag läser hur jag formulerar mig...

Nu kallar ÅVC på oss!

have a nice one
xoxo (gossipgirl style)

Sara 

Kommentarer
Postat av: Malin Brönjemark

Va roligt med en blogg Sara! Kommer definitivt följa dig på dina äventyr här!=)Ses imorgon!!!Puss

2009-05-26 @ 18:53:46
Postat av: Anonym

Hej! Kul med en blogg. Jätte fin! Hoppas att du får en bra resa och upplevelse! Håll oss uppdaterade!! Kram

2009-05-26 @ 19:21:39
Postat av: Ida

Guuud vilken fin blogg! Här ska jag hänga mycket! Men Sara, du glömde ju varna om din absoluta specialare, parentesen!!! Den har redan dykt upp två gånger och dessa extra inflikningar är precis det man gillar så mycket med dig, hihi :) Ska bli jätteskoj att ses imorgon! Puss o kram

2009-05-26 @ 20:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0