jistanes, redan 1 advent

shit pommesfritt!
det ar alltsa redan forsta advent, eller ja, den har sondagen ar ju nastan over har...hm.. o jag har inte tant ett ljus idag. jag har dock julkansla iaf. da det ar julpyntat i huset till 1000 o aven mitt rum har fatt litta pynt!
idag kopte jag forsta julklappen, det ar egentligen en presten o julklapp, men anda! kanns toppen o det var skoj! det som ar lite dumt nar man handlar julklapps ar att man blir sa sugen pa att handla till sig sjalv ocksa, o det ar ju inte bra nar man ska forsoka spara nagra slantar. Men anda skoj.
Jag maste ju beratta om Thanksgiving, saklart.
I torsdags vart det alltsa Turkeydag, o jag borja dan med att kolla pa Macys arliga thanksgiving parad pa TV, men familjen. Orkade inte aka in tidigttidigt till stan...lata mig.
Efter en stund kom Mikaela hit.
Sedan kom aven Nonna o Papa. Det var gasterna under denna dag da det blev mkt att ata. For ett tag sedan bestallde pappan i huset, turkey, potatismos, sweetpotatismos o en massa tillbehor i en butik, som berattat att allt skulle vara fardigt nar dom kom o hamta det, o det var det ocksa, dock hade dom missat att beratta att allt var nedfryst och att kalkonen behovde spenderar sisadar 2 timmar i ungnen innan den var atbar! :P Hihi, det var ganska skoj nar han kom hem gla som en speleman o sa upptackte vi att den var iskall - det blev dock mat tillslut anda. Vi borjade pa italienskt vis med mozzarella, tomater, oliver, salami. Vidare pa menyn, vart det nanslags kalo kott soppa, kalkon saklart, potatismos, sotpotatismos, spenatrora, gravy, stuffing, sallad, kott, ja - tillrackligt for att man borja onska att man hade mjukisbyxor med resar i midjan!
Saklart var inte atandet slut dar. Utan det blev tarta, ananas, kastanjenotter, brownies (som jag slangde ihop snabbt fran en box pa forrmiddan), choklad, appelpaj, donuts - inte for att vi at allt men det fanns om man ville!
Efter att atit sa det kandes dom det stod ut fran orona, sa beslutade jag o Mikaela oss for o aka o se New Moon, vilket vi gjorde. Jag gillar den, men kan inte valja sida Jacob eller Edward. Plus att slutet gjorde mig himla sugen pa att lasa bockerna, jag kan ju inte vanta i nastan ett ar innan jag far svaret pa vad som hander har nast!
Kandes inte alls som vi satt dar i mer an 2 timmar - vi skippade dock snacks o popcorn for some reason?! :)
I fredags vart jag ledig, och jag akte med Mikaela o hennes kids till ett insektsmuseum istallet for att shoppa pa rean, black friday. Jag var helt enkelt inte pa shoppinghumor. Istallet fick jag klappa en tarantella, nagonslags tusenfoting, o kackerlacka, the scorpion fick helt enklt bli orord av mig... :P
Det var nice. Pa kvallen blev det julpynt har hemma o sedan en svang med Mika till damons dar det blev ol o nachos intag. Jag borjade aven satta in foton i min finfina album och medans jag gjorde det fick jag laten "i ett fotoalbum, dar star tiden stilla" av Lasse Stefanz, pa huvudet! :P yay!!
Igar jobbade jag, jag brukar inte jobba lordagar, men igar jobba jag o nasta lordag blir det heldag ocksa.
Igar var det birthdayparty pa schemat. Sa jag akte med Matthew till mallet och attended ett kalas pa robotgalaxy, dar kidsen fick bygga ihop sin egna robot o ta med sig hem! Det var skoj. Efter robotbyggande blev det pizza o tarta bakom karuselllen i mallet. Och alla barn fick 3 akturer i karusellen, en traditionell karusell som gar runt o runt, ni vet en sann med hastar o grejs! Jag fick ta 2 trips i denna, forsta gangen tankte jag inte pa att just det - jag blir ju aksjuk av sant som gar runt o runt, men det kom jag pa ganska snabbt, men jag fick anda offra mig o aka en andra gang.
Mikaela motte upp mig o Matt nar kalaset borja ga mot sitt slut. Vi passera American Eagle o saklart fick vi syn pa hoodies for endast 20 dollar, sa Matt fick folja med in pa en svang.
Vi korde hem till oss, o dar var det party pa g o huset fullt.
Vi begav oss efter lite i vidordning till TGIFs o sedan vidare till en liten bar dar det var  musik going on, endel mindre kanda band kan man sag som spela, det var nice o en del var jatteduktiga musiker. Kommer bara ihag namnet pa ett av banden, om ni vill kika - Will Killmore.
Idag har det varit malltajm med Mikaela. Jag inhandlade en ny planbors da min old one fran sverige nu gatt sonder. Jag inhandlade aven en randig kofta. Och en julklapp/present som jag inte kan avsloja vad, det enda jag kan avsloja ar att om jag fatt den sa hade jag blivit glad! :P
Vi avsluta dagen pa cheesecake o det var mumsigt.
Nar jag kom hem sa hade jag lite fotovisning for familjen, jag har tagit himla massa kort pa sistone! O det ar skoj.
Nu ska jag se om jag kan lagga upp nagra pics har. Om det tar for lang tid gor jag det nog imorn istallet.
maste meddela att det ar mysigt att kora har nar det ar morkt, en massa julbelysning o sa ser man allas julgranar lysa sa fint innefran husen! Dock ar ju endel lite val galna med sin tradgardsdekoration, menmen, jag gillart anda!
haj svaj i lingonskogen! o trevlig advent

Kommentarer
Postat av: Ludde

Hahaaa x') Jacob ofcourse ;) <3 Dock är min älskade Jasper Hale <3 :'D He's so hoooot!

Jag har hela serien och tycker att böckerna är bättre än filmerna..

Har inte sett New Moon ännu men ska de på lördag :D

Du borde läsa böckerna ;).. Där är Bella en hjältinna, inte en jävla emo som tycker synd om sig själv som hon framställs i filmerna. De skulle valt en annan att spela henne. Men men ^^ Lång kommentar detta plötsligt blev ;) Men de överlever du nog, du skriver ju så långa inlägg så ;) ..

Kram på dig Kusin och ha en grym vecka :D

Bai Bai

2009-11-30 @ 23:58:21
URL: http://muppenludde.blogg.se/
Postat av: towa

Ja men google är ju fantastiskt :D Wikipedia också, iofs, man hittar ju allt där. Fast man skall nog inte lita på att ALLT som står där är sant. Men det brukar jag skita i. Jag tror på det som känns som rimlig/rolig fakta :)



Närä, nu skall jag ta och käka lite lunch och sedan skall jag nog ta en promenad. Klockan är kvart i tolv här och frosten ligger fortfarande kvar! Ser nästan ut som lite snö, skitmysigt :)



Ha en bra dag! (Eller, morgondag blir det ju för dig, för du sover nog fortfarande)



Kräm

2009-12-02 @ 11:44:10
URL: http://towalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0