Svett svider i ogonen!

Har jag kommit framtill efter boxning o kickboxning. Jag var pa Kickboxning med David Perez idag och det var jobbigt som bara den.
Och, svettades gjorde jag, och fy vad det sved i ogonen! :P
Jag har ju konstaterat det pa tidigare traningspass ocksa, men idag tankte jag pa det extra mkt.
Det var 2 nya som provade pa, dom gick o lamna passet efter ca 10 minuter - da kande jag mig genast annu duktigare som fortsatte kampa o svettas! Jag tycker att man far ju iaf prova ett helt pass innan man bestammer sig, o just onsdagstraningen ar jattehard i borjan och sa kommer det roliga i mitten/slutet nar man far sparka o slass pa sacken! :P
Nu fick ju inte dom som gick reda pa det...
Nog om det.

I gar var det girltajm all day, killarna var lediga fran skolan o foljde med sin mamma pa endel arenden, hela dan. Vilket jag gillade, for det ar skillnad pa att ta hand om 1 bebis  o pa att ta hand om 1 bebis o 2 vilda pojks. Kan vara ganska sa nice o ha lite lugn o ro. Vi passade pa o ta en promenad for det var sa fint vader o sa lekte vi o tog det lugnt. Nu tanker ni kanske, vadda kan man inte ga ut o ga med 2 pojkar som ar 5 & snart 7 ar gamla?
O, jag kan bara svara for my kids overhere och det svaret ar nej eftersom sist jag testade att ga ut pa promenad med dom sa slutade det med att jag nastan bar den aldsta killen hem eftersom han inte fick ga o ringa pa hos en kompis o han sprang ut pa gatan o harjade o det var ganska sa pinsamt nar jag tanker efter hur det sag ut i grannarnas ogon...
 Man ringer innan o mammor behover pratas vid innan man bestammer sig for playdate, iaf i denna familj.
Det ar inte som nar jag var liten o sprang bort o knacka pa dorren hos Oskar o fraga om vi kunde leka! Inte hade val foraldrarna telekontakt innan? Hade ni det? For jag har for mig att jag ibland fick springa hem igen for dom inte var hemma... Och det ar  ganska stor skillnad pa en bebis  som leker o pa tva killar som springer runt o leker transformers o blir ovanner ganska ofta! :P Ja, darfor gillar jag girltime mucho :P
'
Idag har jag jobbat lite extra och nar jobbet var klart korde jag o trana, kommit hem o duschat o nu sitter jag har o skriver.

Imorn och pa fredag ska kidsen vara lediga fran skolan. Jag tankte att vi aknske ska vaga oss pa o baka. far se. Och jag lovade innan nar killarna badade att vi skulle gora en bok tillsammans, sa det far bli morgondagens projekt. Inte for att dte aknsnke tar sa lang tid menmen. Thomas har dille pa o gora bocker,  vissa har 3 sidor andra bocker endast 1 sa det gar ju ganska snabbt. Jag tycker om o pyssla o greja sa vi far val se om vi kan halla intresset uppe en liten stund iaf!

Nu ar det redan slutet av onsdag,lilllordag, det betyder att den riktiga lordan snart ar har! O det ar aldrig fel aven om jag inte har nagra direkta plans. Caro kommer till NJ i helgen, sa det blir ju till o traffa o hanga med henne! :)

Detta blir ett langt inlagg helt enkelt.
Sahar efter halloween maste jag meddela att jag tycker det ar en super hogtid, jag tyckte det var superkul att kla ut mig. Manga med mig, nagot man inte tanker pa sa  thou ar att people forandras lite nar dom klar ut sig, inte bara utseendemassigt utan aven hur dom beteer sig. Om ni inte tankt pa det tidigare tank pa det pa nasta maskerad eller halloween.
Jag vet dock inte hur forandrad jag sjalv blev, men sakert lite!Fast, utan att jag tankte pa det! :P

Nej, men efter detta langa inlagg, det kanns langre an vanligt sa ska jag sova.

Sa nattinatti!
pussokram





Kommentarer
Postat av: towa

Förresten, du måste ge mig ditt banknummer så jag kan föra över pengar! Haha, kom på det igår.



Det går inte så bra med bilderna på sängen. Snålänningen inom mig sade att jag nog gjorde bäst i att köpa färg på Byggmax, typ en tredjedel av priset jämfört med färgaffär, men den jävla färgen härdade ju aldrig! Efter att det hade torkat i en vecka kunde man fortfarande skrapa bort den nageln, så mjuk var den :( Så jag har låtit den stå sedan dess i hopp om att den åtminstone torkar LITE till innan jag tar upp den, sedan får jag lacka över med någon annan färg så att ytan blir hård. Tänkte försöka fixa det i helgen :)

Jo, det är ganska mycket i skolan nu. Svårt att planera något efter skolschemat också eftersom dem är så jävla dåliga på att ge oss material i tid. Känns ganska stört med tanke på att campusstudenterna vet precis på klockslaget när de skall göra något. Så säger lärarna att dem har så mycket att göra, men so what liksom? Vi är ju lika mycket deras elever som alla andra. Jag har ju mycket svårt att tänka mig att de inte skulle dyka upp till en öga-mot-öga-föreläsning uppe i Borås "för att dem har så mycket att göra" när de har annonserat ut i veckor att det skall komma en föreläsning då. Men jag har inte så mycket att planera in ändå, så det spelar väl ingen jättestor roll egentligen :P

Kram!

2009-11-05 @ 11:17:40
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: towa

Haha, jag måste förresten fråga: Hur länge har dem halloweenpyntet uppe? Känns som att det var en himla massa pynt för att bara ha uppe i typ två veckor. Måste ju ta en evighet att packa upp och packa ner.

2009-11-05 @ 11:24:32
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nej, det var inga avtalade lektider när du var liten. Det var nog mest mi casa zu casa. Ni var så söta ihop du o Oskar:) Kram

2009-11-06 @ 00:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0