Badat pool och sett slott(hus)...

Denna vecka har inte varit som en vanlig vecka, allt pga dopet i sondags.
I mandags var jag ledig, vilket behovdes for jag var riktigt trott + att vi hade nattgaster, Marilo och cousin Phil med familj...
Sa, igar skulle jag jobba mellan 8.45 - 18.45, som en vanlig 10 h dag, for det behovdes stadas i huset. Innan lunch bestammer Roseann att vi ska aka o halsa pa Nonna, kanske parken vid hennes hus och pa kvallen den italienska festivalen i Brooklyn!
Det blev inte riktigt som planerna var. Men till Nonna akte vi och vi kopte med oss tarta eftersom det var Big Nonnas fodelsedag i denna vecka. Det var en trevlig dag. Med mkt mat. Kanns som nar man kommer till Nonna da ater man, nastan hela tiden :)
Forst mozzarella o oliver, samt mortadella och brod(baguetteformat)
Pasta med tomatsas, paprika o kottbullar.
Korv, italienskspeciell korv, sallad med citron.
Efter allt detta nar man inte kan rora sig ungefar, sa blev det jordgubbs, choklad graddtarta. jattegod, den var valdigt lik svensktarta far jag sag! Annars har jag smakat nagra tartor har som inte vart sa dar jattemums! Men detta var saklart en tarta som var kopt hos den italienskabagarn. Vi var hemma vid 21 tiden. Jag hade en jattetrevlig dag.  Big Nonna ar sa sot, hon borjar bli lite snurrig, varje gang hon ser mig sager hon bella, bella och borjar prata italienska :) hon fyller 86 eller 87, sa det ar inte alltid latt att halla reda pa vem som pratar italian eller ej, antar jag.
Idag skulle bli en vanlig arbetsdag for mig. Men, istallet fragade Roseann om jag ville folja med pa ett poolparty med barnen, och kanske bada med dom. Hon kande att hon inte kunde ha koll pa bade babyn och 2 pojkar i pool som ej ar simkunniga.
Javisst kunde jag det. Jag menar, det ar alltid skoj med nagot annorlunda, och det ar alltid skont att komma utanfor huset lite. Ja, sen far man ju ta vara pa solen nar den val ar framme!
Sa, vi kor. Forst stopp pa Dunkin, kan inte komma tomhanta. Sedan tankning och sedan kor vi till en development, med slott. Jag lovar, jag har aldrig sett ett sant stort hus for en familj innan, klart kanske pa film o tv, men aldrig pa riktigt!!
Jistanes, jag tycker huset jag bor i har ar stort huset dar poolpartyt var ar minst 3 ganger detta hus!! Dom har en basketplan inomhus! Jag sag dock inte den, jag sag bara kallaren dar dom hade  kok o bar,  ytan var storre an vissa utestallen. Utomhus hade dom en stor jakla stor/lang driveway och poolen var inte liten, i anknytning till poolen var det en utomhus jacuzzi ocksa. Harligt. Jag skulle inte vilja stada det huset! :P Alla hus var i denna storlek, nastan - detta var det storsta!!
Efter partyt blev det en svang till fruitmarketen och aven en svang pa Burlingtons.

Ja, nu har jag atit lite - kanner mig mer hungrig - men klockan ar efter 21! Och duschat och saklart spenderat lite tid pa ansiktsboken.

Jag kanske far en langhelg, for jag far kanske vara ledig pa mandag ocksa, far se.
Tror inte det blir museum pa fredag, men kanske den italienska festivalen och sedan pa kvallen att jag aker till Sanne.
Nasta vecka blir det kanske IKEA besok! Skoj.
Och jag har bestamt att jag abslout maste besoka burlington igen, kandes lite som Ullared - massa klader billigt, aknske for att det var 85% rea!? Calvin Klien jeans for 15 dollar kandes billigt, inte for att jag handlade nagot -  men jag testade iaf en hel del! :P

Sov gott! Eller god morgon!

puss o kram
xoxo
sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0