Helgen som var!!

Hahaha, ursakta mig och mitt sloa bloggande! :)
Har inte blivit sa mkt battre fastan jag en egen dator har... Fast, denna gang kan jag skylla pa att jag varit krasslig!

FREDAG.
Detta var sista kvallen med Caro i narheten. Hon stack namligen till en ny fmailj i Boston, pa lordagen. Det ar bara 5 timmar bort, men innan var det 5 minuter.
Mikaela, jag, Caro och Julia (en tysk tjej) traffades pa Damons for att kaka lite. Det var trevligt, aven om det var trakigt att Caro skulle flytta dagen efter. Jag fick ett fint turkost armband, som Caro fixat.

LORDAG.
Jag vaknar i lagom tid, gar upp o ut i koket. Dar motts jag av lon pa countern. O en liten note, dar Roseann skrivit att dom uppskattar mig och att jag fick lite extra Starbuckspengar denna vecka. Lonen var ju lite sen, men jag fick mer an 20 dollar mer plus att jag inte behovde betala nagra bensin pengar. Dagen borjade alltsa valdigt bra. Den fortsatte sa ocksa.
Jag fortsatte namligen dagen med att skypa lite, med mor o far som var pa kalas hos Saga! Sa jag fick ju se en massa fina ansikte som jag inte sett pa lange!! :) Dom mumsade pa smorgastarta nar vi pratade, och det skulle jag garna ata ungefar nu! :P
Efter att suttiit o tramsat lite vid datorn kom Mikaela och hamta mig. Vi begav oss hem till henne, dar bjod hon pa hembakade svenska kakor som hon bakad valdigt bra, mumsigt varre! :)
I kylskapet hittade vi fiskbullar (hennes hostmom ar svenska) vi bestamde oss for att potatis& fiskbullar, det gor vi!! Men, i nasta ogonblick bestammde vi oss for IKEA!!! Just det, ni laste ratt - IKEA!
Efter att tagit kanske en o annan genvag(eller omvag)var vi framme har 

saklart blev det nagra bilder dar. Ja, istallet for fiskbullar blev det saklart kottbullar! Har serverar dom dock det med mos istallet for rediga paror! Men gottis och maktikgt var det!!

        

Ni ser pa bilden vad jag blev glad for kottbullar och mos! De andra bilderna ar bara for att visa att det ser nastan exakt likadant ut in Sweden och har. Jag inhandlade inte sarskilt mycket, men efter mitt inkop ar mina planer att inom en ganska snar framtid gora svenska pannkakor till la familia, detta inhandlade jag!

 
pa vagen dit, nar jag inte langre kunde andas genom nasan stannade vi till for att inhandla nagot som kunde hjapla mig. Och det blev efter radfragan och uppvisande av pass dessa laskiga piller, som man tydligen kan gora nagon form av drog, darfor registreas man nar man inhandlar dom!

Pa kvallen begav vi oss ivag pa biograf, och eftersom vi kom lite sent till den film vi tankt se, tittade vi pa 500 days of summer
Aven pa hemvagen blev vi lite lost, sa nu har jag och Mikaela sett storsta delen av Newark, bade de fina kvarteren och dom mindre. Nagot som vi horde och sag litegrann pga vadret var ju saklart flygplan eftersom Newark airport ligger alldeles i krokarna, sa jag tankte pa min kara mamma som alskar flygplan och forsokte fa till iaf en bra bild, men det gick inte sa bra. Men planen flog jatte lagt, dock far man inte samma kansla nar man tittar pa bilderna...


Efter vart kara IKEA besok begav vi oss till biografen, vi kom lite sent till filmen vi tankt se, sa det blev denna film istallet 500 days of summer och gissa vart dom aker i filmen? jo, saklart aker dom till IKEA plus att det ar som Swedish talk i mitten av filmen ocksa, och detta kan jag avsloja utan att avsloja for mkt av filmen. Den ar lite annorlunda, jag gillar den! :) Efter bian blev det snabbt hem och i sang for det var tidig morgon dagen efter.

SONDAG.
Ja, alltsa det var i sondags det var tidig uppgang, och detta var det pga att LCC mote pa Manhattan. Alla Cultural Care aupairer fran NJ, NY o CT kom (ja, dom som kunde). Alla blev indelade i lag och sa paborjades Scavangerhunten (som jag btw inte vet hur man stavar till) Men, iaf, ar det ungefar som skattjakten innan studenten (i Krstd iaf). Vi skulle hitta saker o ting runt omkring pa Manhattan. Jag kom i ett lag med en Syfafrikansk tjej, en brasilianska och en tjeckiska. Jag tror ev att jag skrivit om tjeckiskan tidigare, hon heter Sally och ar himla trevlig, dock ar hon galen i Sverige!! sa mkt att hon ville spara kexchokladpappret for det stod made in Sweden pa det! :P
Det var skoj, vi vann inte... menmen, jag kanner att jag bidrog till de flesta poang vi fick! :P
Traffade Camilla dar inne, bland alla. Sa nar tavlingen var slut blev det lite sightsing med svenska flicks istallet och det var nice. Vi besokte bl a M&M butiken, dar jag de ganger jag varit dar kommit bort fran alla, eftersom butiken ar sa stor! :P Och sedan besokte vi ocksa Disneybutiken, wow sager jag! Jag gillar den skarpt! Det blev aven lite shopping pa H&M! :) Efter en heldag inne i stan med forkylning var jag ganska sleten!! Jag motte upp mitt lag pa Port Authority o guidade dom genom biljettinforskaffning och vart dom skulle ga!
Trots att jag var trott, kande jag att nej, lite mer shopping klarar jag (jag ar min mammas dotter :P) sa, jag korde en snabbvanda till Target.

Nu har jag inte lagt in bilder fran i sondags, aven om jag inte heller tog sa manga, men kan ju lagga upp some more pics nasta gang!
Just det, nasta gang jag ska till NYC ska jag kolla vadret innan, eftersom det regnat de sista dagarn innan sondagen packade jag med mig jacka och grejs, vilket var ganska onodigt da solen sken hela dan o det var hit sa det lua! :P

Puss o kram alla!
O pa aterseende!
Sara


Kommentarer
Postat av: Ludde

Skandal ;) Ska ju vara rediga päror ;) Fina bilder :D

2009-09-27 @ 00:58:51
URL: http://muppenludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0