nu ar sommarn over...eller?

Ha, nu har labourday varit och det ar lika med att den officiela sommarn ar over...

Sa, i mandags nar denna dag var var sista sommardagen.
Jag hade en rolig sista helg av sommarn. Far jag ta o meddela.

I fredags, sa var det Italienskfest i Brooklyn (ungefar som Krstddagarna) och dit akte vi pa kvallen, dock utan Anthony. Vi spenderade dagen in Staten Island hos Nonna. Under dagen gick jag med pojkarna till en park, och pa kvallen akte vi till Brooklyn. Det var nice. Jag at italian sausage med peppers and onions o det var mumsigt!
Kvallen innan hade jag packat min feta ryggsack sa pa kvallen tog jag subwayn bort till 42nd street o vandrade resten till Grand Central och vi 24 befann jag mig i CT (vilket ar forkortning av Connecticut, som by the way ar lite krangligt att stava!).

Det blev bedtime ganska sa direkt. Pa lordagen akte vi till beachen vilket var hur harligt som helst. Vattnet var skont och solen sken, jag fick faktiskt lite farg, dock blev laren roda som en tomat! (nastan)
Vi akte hem duschade. Medans jag duschade borjade Johanna o Sanne tvatta sina bilar, haha, the sexyway med blota klader och bikini under! :P tihi Undra vad grannarna tankte? :P
Men, finfint blev det.
Ja. Och till kvallen blev det house party!! Vi borjade lite smatt med beersbre (hur stavas det?? som frisbee fast med beer iborjan) Det var skoj, vi var 2 lag och skulle kasta frisbee o forsoka fa ner en olflaska staendes pa en stolpe, och man var tvungen att halla en ol i ena handen the whole time. Plus att man skulle ta frisbeen som kom till sin egen stolpe! Min talang var inte dirkekt uppenbar, men det var skoj!

Ja, sedan blev det party big time och det var jatteskoj! Beerpong, bra musik och trevliga people!! (jag blev dock lite overforfriskad... Men, det har ju hant sa forr sa det var ingen panik eller natt :P)
Sondagen, var lite jobbig. Hm, jag madde inte prima under hela dagen fast, jag var inte den enda som var bakis!
Framat kvallningen blev det pizza och vid 22 bestamde vi oss - ja, varfor inte ga ut o dansa!!
Sa vi akte till Stamford o hulahanks, det var sa skoj att vi akte vidare till ett stalle som hade oppet langre och dansade annu mera!! tror jag har traningsverk efter det! Klackar och forsok till salsa biter pa larmusklerna! :)

I mandags fick jag vara ledig och jag tog taget & buss hem till en sjukfamilj. Dom hade/har snuva hosta och ar allmant trotta... Jag hoppas jag inte blir smittad! Trott ar jag redan efter denna helg! :P
Pa taget in till NYC hjaplte jag en ny aupair som kom for 2 veckor sedan. Horde henne prata tyska sa jag fraga om hon var au pair - hon sag himla radd o vilsen ut!
Sa nar vi kom till grand central kande jag mig som en tourguide! :P

Jaha. Annars? Igar borjade pojkarna i skolan. Den aldsta gar ar borta fran 8.30-16.00 och den yngsta fran 12.30 -16.00, och under dom fyra timmarna blir det jag o Romina! Girls only! :) Kanns himla skont far jag sag.

Nu ar jag off, fick vara ledig en timme - pappan ar hemma och imorse kunde han inte ga med Thomas till bussen sa jag fick stiga upp tidigt. En amerikansk man med forkylning ar varre an en svensk!!
Jistanes.

Aja, men nu hade jag ju tid att surfa lit och uppdatera har! :)
Pa lordag ar det Caros sista dag har (eller egentligen pa fredag, for hon aker pa lordag) hon kom hit igarkvall, det var trevligt! satt i koket och pratade en massa med Roseann!

Nu ar snart min timme over!
ciao ciao!

puss o kram
Sara

Och om jag inte uppdaterar innan, Grattis pa fodelsedagen Saga!! hipphipp hurra lite i forskott! puss o kram

Kommentarer
Postat av: saga

thih tackar tackar :)

2009-09-10 @ 01:08:33
Postat av: Angelica

Det låter som ni hade en bra fest i lördes! Va gött att fortfarande kunna gå till stranden och få färg! den varan blir det nog inte mer av här.. Vad skönt att pojkarna har börjat i skolan, då har du rena lyxen nu;) Hoppas ni inte blir allt för sjuka i familjen! Btw, Nonna verkar himla trevlig och givmild:) kramar

2009-09-10 @ 10:48:17
Postat av: Ludde

Har inte dem börjat skolan förren nu ? Haha ^^

Låter som en skojjig helg ;)

Hoppas allt är bra med dig :D

Kram

2009-09-16 @ 22:55:59
URL: http://muppenludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0