fan med...

jo det skulle jag vilja saga.
ursakta att detta inlagg eventuellt blir lite bittert och det kommer lata som om jag ar valdigt sur och eventuellt arg. och jag kan bara saga att det ar jag ocksa.
min(a) chefer ar sena med 3 veckors betalning, det betyder att jag jobbat gratis ett tag nu och jag kan meddela att sa javla spannande ar det inte.
jag vet att dom vet att dom ar sena, darfor blir jag skogstokig over det hela. jag fick 200 dollar forra helgen och da sa min kare vardpappa att vi ar snart ikapp igen. da undrar jag nar ar snart?
i torsdags nar min karevardmamma hade kollaps ungefar och totalt hjarnbryt och grat och var tvungen att aka ivag till sjukhuset och hade alla mojliga saker att grata over, sa hon att hon visste att hon var sen med 2 betalningar (som efter helgen blev 3)... sa jag vet ju med sakerhet att dom vet.
i torsdags skulle jag jobba till kl 2.30, for jag inte skulle spendera sa manga timmar den dan, men istallet jobbade till 7 ca. okej tankte jag, det var dramatiskt med sjukhusvistelse och saker.
jag far reda pa att jag ska borja jobba kl 7.30 pa fredagmorgon, sa da gar jag och lagger, mig staller klockan som sig bor. min vardfamilj befann sig dock inte hemma, utan hos mormorn. nar dom kommer hem 12.15 valjer dom att knacka pa min dorr o be mig borja 15 minuter tidigare.
da blev jag ju lite sur, for det ar ju inte skoj o bli vackt kanner jag. for en javla kvart?
dagen borjar, foraldrarna aker ivag barnen far frukost, dock kommer foraldrarna hem igen, vid 8.10 for o hamta bilnycklarna till andra bilen, som dom parkerat hos mormorn kvallen innan... da tankte jag nagra dumma tankar och det kandes ju lite onodigt att jag skulle borja kvart over sju.
men, jag skulle bara jobba ett par timmar for mkt, till 1-2 tiden var det sagt.
okej sa jag till det pga omstandigheterna.
dock horde jag inget fran min vardmamma som sagt att hon skulle komma hem sa tidigt som mojligt, jag tankte att 1-2 nog blir 3. haha.
sa vid halv fem, nar jag hamtat pojkarna som var jattesura, eftersom det var andra dan i rad deras mamma lovat att vara hemma nar dom kom hem, och hon inte var det, ringde jag henne. hon grat och var hysterisk sa da tankte jag att natt hemskt hade hant. det hade det iofs ocksa, men jag fick inte reda pa natt for det var sa hemskt och sa stort och helt ofattbart vad min vardmamma har otur och allt hemskt hander just henne!
hon kunde inte komma hem just nu.
nehe tankte jag. och sa tankte jag att da kanske jag kommer jobba tills pappan i huset kommer hem, han brukar vanligtvis vara hemma vid 7.
vid 5 havl sex nar vardmamman ringde igen behovde hon mig i nagra fler timmar. okej.
killarna hade en kompis over, vi fixa popcorn och lekte med lego. vid kvart i nio akte han hem. da blev det bad och vid 21.25 pa kvallen kommer pappan i huset hem och jag hade inte hort ett skit fran nagon. jippi en fredagkvall.  sa trots challenge sa blev det ol med Mikaela pa Fridays, valbehovligt.
lordagen startades med boxning, sedan blev det en tur till ett mall, och pa kvallen blev det bio! very nice.
sondagen borjade med kickboxning och sedan blev det musik. det var ett stalle med lokalaband som spela hardcore, metall, en kompis spelar i Fight Money och det var skoj att se dom spela! nar jag kom hem var huset svart! ingen hemma skont, men samtidigt skulle det vara bra att veta nar man borja idag. sa jag texta min host "hoppas du haft en bra dag, undrar bara nar jag borjar? " fick da svar "min mormor begravdes idag, kanske du hade glomt det. sa ingen bra dag" och jag visste ju att hon var dod men hade inte fatt reda pa att hon skulle begravas igar. plus att minsta pojken beratta att dom skulle pa barndop och party nar jag var hemma. min vardmamma har varit i en annan varld nu ett tag.
sa imorse gar jag upp, duschar, gar ut i koket och ingen ar nere an. jag borjar kaka frukost, jag hor dom pratar dar uppe. ner kommer lillkillen, det forsta han gor ar o kramar mig! :)
det var nice, samtidigt hor jag hur mamman skaller pa den andra pojken.
ger lillkillen frukost. pappan kommer ner sager god morgon o gar upp igen. jag borjar diska for det sag forjavligit ut och jag tankte att natt kan jag ju gora. nar pappan kommer ner igen fragar jag "ska jag jobba idag eller ej?" eftersom den storstepojken beratta att jag inte skulle jobba o att bagge foraldrarna skulle vara hemma. till svar far "i'm not sure yet" nehe nejnej.
ner kommer mamman som sager att jag inte behover diska, satter bebisen i sin highchair, ger henne cheerios, sedan gar hon igen. sa man lamnar sin 10 manaders bebis obevakad nar hon ater? hm... sa det kandes som om jag jobba. nar mamman kommer ner igen pratar hon i tele. hon ar i telko sadar i en timme.sen bryts samtalet och ett sammanbrott ar nara och telefonens livhake likasa! sen blir det lite svordomar. ratt hogt o manga.
lite skall pa sin man och lite allmant.
ja, sedan blir det att ringa nanstans (begravningsbyra) dar hor jag nagra ord, typ "men jag ar radd, tank sa ar dom dar nar jag kommer, nej det vagar jag inte. ar du saker" valdigt skumma ord enligt mig for min vardmamma ar val inte den som jag skulle tro ar radd for nan.
ha.
ett, tu, tre efter att hon fragat ett par ganger om personen pa andra sidan luren ar saker, typ springer hon upp, tar av sig morgonrocken i farten o skriker " jag aker nu, jag maste skynda mig, jag aker nu, ska bara byta om, snabbt, snabbt,snabbt." nar hon kommer ner igen pratar hon om nagra som graver sina gravar djuparen o djupare, och hon onskar att dom ska fa plagas hos djavulen. etc.  och som svar fran sin man nar hon meddelat att hon aker, sager han "men, du akn inte aka sjalv. du vet inte vilka som ar dar o vantar" sa da skaller mamman, och sager da far du fan skynda dig om du ska med. upp springer pappan och jag far ju snabbt reda pa att nu ska jag ju borja jobba, inte for att jag inte redan holl bebisen och underholl pojkarna? hah.
efter ett tag blir mamman rastlos och borjar svara over pappan som tar sann javla tid att gora vid sig o byta om. fan. sa da gar hon ut i bilen och borjar tuta. ner kommer vardpappan svarandes over mamman som kan vara en san pain in the ass. med sig har han aven sitt metall baseball bat. ojda tankte jag.
sa sprang han ut i bilen, 2 minuter senare kommer han instormandes och letar efter pengar. sen klagar han pa den javla stressen hela tiden och sager bye.
hahaha. sa kvar pa kokson har jag smor, halvatna toast, juice, halvdruckna kaffekoppar, och en javla rora over hela koket med saker o ting fran gardagen.
joda sa att eh...
som tur var har jag Mikaela, som kom hit, hon vart off idag. sa jag texta henne imorse om basebolltraet, for nar det kom fram blev jag ju lite smatt orolig.
Mikaela kom hit o spenderade hela sin dag har med mina kids som tycker att hon rockar fett. vi var inne o ute, o vi bakade. harligt. jag skulle enligt mina peeps jobba kanske 4-5 timmar, men sedar, att natt nytt dramatiskt hande, och dom kunde inte komma hem forran kvart over nio ikvall.
jag missade min invagning pa gymmet, vi ska ju vaga oss en gang iveckan. aknske lika bra att jag slapp just det momentet menmen.
o sen dom kom hem har det varit himla tisseltassel o telesamtal hit o dit. anledningen till att dom kom senare var att morbrorn hade blivit inkord till sjukhuset, o det var sa hemskt o allt hemskt hander denna familj just nu, o sant det dar ar ju hemskt.
jag vet dock inte vad som ar fel pa honom eller vad som hant. jag fick heller absolut inte beratta for morfarn om han ringde eller nan annan att broren (mammans bror) akt in till sjukhuset. tillslut fick jag inte ens svara nar han ringde fick jag reda pa. dom ville ju inte oroa folk i onodan, for gammelmormorns (vardmammans mormor) ska ju begravas imorn, och jag missuppfattade tydligen allt, for services ar nog nanslags vaka o det vart igar.
hm. det har varit tarar ikvall nar hon kom hem. jag har aven hort ord som handlar om psyke och inlaggning? o till mig sa hon att det var natt med hans hjarta? je ne sais pas. och det aknske inte ar min ensak, men jag aknnner anda att det beror mig lite om dom aker ivag med baseballbat av metall.
hmmm.
o imorn vet dom inte hur jag ska jobba, om jag ska jobba.
sa good luck till mig att planera natt overhuvudtaget.
nu innan jag gick in pa mitt rum sa min hostd att vi skulle fixa med pengar imornbitti. sa det later ju trevligt. far vi se hur mkt det blir. hm
behovde bara skriva av mig lite.
kanske dumt, menmen.
ja, haj svaj i lingon skogen!
puss o kram

Kommentarer
Postat av: Sanne

Och den har familjen funderar du pa att forlanga ett halvar till med?? Forlat, men det har har jag tyckte fran borjan, din familj ar crazy! Du far sluta vara sa snall Sara! Hade jag varit dig sa hade jag pratat med LCCn, for din familj far inte lov att behandla dig pa det har viset!

2010-01-19 @ 17:14:16
Postat av: towa

Alltså, jag vet inte om du blivit lite immun mot märkligt beteende nu när du bott i den familjen så länge, men det du beskriver låter faktiskt ganska oroväckande :S

2010-01-20 @ 01:07:14
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: ullan

alltså, vad bra att du skrev av dig. det var intressant att läsa... håller med ovanstående personer. crazy people... stackars barn säger jag. hur ska det gå när de inte har dig? skypa i helgen kanske? puss i luss

2010-01-22 @ 19:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0