Piglatin

Ja, grislatin har vi ju i Sverige ocksa, kalldes det inte grisspraket? Eller hette det alspraket? Nar t.ex. mitt namn blir Arasal erssonpal, eller ar det jag som ar helt ute o cyklar i minnet?
I fall det ar sa, kanske jag ljog for en amerikanare idag :P hihi.
For dom har pig (gris) latin har, dock satter dom ay istallet for al, vilket gjorde allt lite krangligare. Haha, men nu har jag natt att trana pa!
Tack for kommentarerna btw! O Anna Lena du ar jaklans sot du ocksa! Har sagt det forr o sager det igen! :)
Ullan, du borde skaffa en halsoblogg dar du ger tips o rad, o sa kan folk kommentera o fraga - det hade jag tyckt var skoj att lasa, fast jag hade nog tyckte vilken blogg du an haft va skoj att lasa! O jag har fragor till dig right now! Hur nyttigt ar sushi och peanutbutter, o seaweedsallad(sjogras sallad)? do u know? for det ar tre saker jag fatt lite dille pa nu pa sistone! O har sager folk att jordnotsmor i liten mangd kan vara nyttigt, ar det sant?
Jag tankte att jag detta aret skulle forsoka bli battre/bra/avancera/borja med foljande saker.
1, ata sushi med pinnar, eller overhuvudtaget ata med pinnar.
2, aka skridskor
3, vara nyttig o inte fuska med en massa onyttigheter forutom nar det ar natt sarsklit, typ nar jag fyller 25.
4, bestamma vad jag vill bli, eller det vet jag ju redan, men ordna sa att jag kan get stuff going and happening. (med andra ord kan man ocksa sag fa tummen loss ur the b-u-t-t  :P)
5, borja lara mig spanska, sa jag kan spanska flytande nar jag ar 30 iaf.
6, lara mig dansa salsa.
7, anvanda bodylotion mer ofta.
8, att dricka en ol istallet for flera. (se nr 3)
9, blogga oftare. (oftare o kanske inte langa inlagg som noveller every time)
10, ha ordning och reda i min garderob. (gadrob) (kanske lara mig stava ocksa?)
(Tankte att tio punkter far va enough. Jag kankse skulle tillagga att jag ska sluta ha fixideer/tvangstankar - inte for att jag har det sadar ofta eller extremt. Men just nu for nan minut sen nar jag borjade skriva punkterna. Som jag just nu helt impulsivt kom pa. Kande jag vid nr 4 att jag maste ha 10. Det kandes lite tvangsaktigit. For vid nr 4 hade jag ju inte kommit pa 10 saker an. Men nu kom jag pa nagra fler bara for att.
haha. I know, jag kan vara lite forrvirrande ibland. Sa darfor far jag skriva nagra punkter till.)
11, hoppa hopprep.
12, beharska alspraket o ayspraket :P
13, pa att halla kontakten o prata med mina vanner.
14, att ga o lagga mig i tid och inte sitta (ligga) framfor datorn.
15, besoka New York City mer ofta.
Ikvall at jag sushi och det var sjukt gott!
Nu ska jag forsoka slita mig och sova, eftersom det trots allt ar jobbedag imorn.
nattinatti.
puss o kram

Kommentarer
Postat av: towa

Äsch, det vara bara elfel :( Jag hade ju hoppats på något juicy och lite halvdramatiskt :P Hehe.



Gillade din lista, speciellt nummer 7, haha. På tal om det så måste jag än en gång tacka för bodybuttert jag fick av dig i somras. Jag har blivit helt besatt!

2010-01-29 @ 01:20:18
URL: http://towalie.blogg.se/
Postat av: ullan

Hej gumman! Vilka härliga målsättningar! glöm bara inte att reda ut HUR du ska uppnå dem och vad som krävs för det. Sushi är bättre än burgare med pommes men det du kan ha i åtanke är att det är socker i riset för att få det att klibba ihop så fint. sen är det inte så mycket grönsaker i en susi middag så lägg tll frukt och grönt så blir det bättre. Jordnötssmör är absoult bra (istället för vanligt smör tex) men du kan försöka hitta några bättre alternativ är skippy eventuellt. i sverige vet jag två varianter som ENDAST innehåller jordnötter. annars är det lätt att det finns med en del härdade fetter osv. not so nice! Jag skulle dock inte rekommendera mina viktminskningskunder att under diet käka sushi särskilt många ggr i veckan (pga kolhydratmängd och att det inte är så mkt grönsaker. Likaså med jordnötssmör, jordnötter är väldigt feta och därmed energirikt. mitt tips skulle vara att inte äta så mycket jordnötssmör under challengen.. Sjögräs innehåller bra med vitaminer o mineraler och är ett bra tillbehör i en sallad men det viktigaste är kanske att titta efter vad HELA salladen innehåller. hoppas ni får en underbar helg, du och sanne, vi hörs! puss

2010-01-30 @ 15:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0