en vecka utan Bettan

har nu gatt.
eller ja, imorn ar det jue exakt en vecka sedan vi akte o lamna av varan Betty pa flygplatsen. usch o fy vilka tarar det kom da.
redan i bilen pavagen dit.
alla tre grat, vill saga jag matt o bettan. det var sorgligt.
men maste sag att veckan anda gatt mot formodan bra. inte blivit sa mkt gratandes som jag trott. mandagen var jue saklart den jobbigaste dagen. da satt jag pa starbucks hela dan efter att matt lamnat mig har.
nu skriver jag har, for jag just nu sitter pa allas vart starbucks o skriver. ja, som sagt jag satt har o sag moloken ut hela eftermiddan. sen har jag besokt starbucks en hel del sen dess.
salange man inte ar ensam allt for mkt. sa kanns det ganska bra. plus att vi ju textat fast att hon inte ar har! sa det kanns inte som om sverige ar sa langt ivag iaf. sen finns jue skype ocksa! bettan, adda mig! (om du nu laser detta)
idag har jag varit duktig. jag har fixat ihopa mitt CV sa att jag ska kunna borja soka lite arbete in sweden, fatta va storigt att inte ha hela svenska alfabetet pa datorn nar man faktiskt skriver pa svenska o inte kan gora som nu bara skippa the letters....
det blir till o copy, paste hele tiden liksom.
igar blev det en heldag in Philly, det var nice. vi traffa matts kompisar och vandrade en massa. det blev walking walking som stores, and food. and beer.
en akta phillydag med andra ord.
fint vader hade vi med.
harligt att komma bort.
i veckan har jag lyckats aka o trana lite ocksa, vilket varit valdigt rare de senaste manaderna/veckorna iaf.
nasta helg ska jag pa konsert inne pa madison square garden, det ar Deftones o Alice in Chains som spelar! Ska bli skoj!
O, ni har valvaka hemma i sverige.
jag kanner mig vadligt franvarande i detta valet, men haller koll pa aftonbladet.
sa hur ar det egentligen i sverige? hur kanner folk infor detta val? jag kanner mig sjalv valdans anti allt! vafan.
som min kara mamma skrev tidigare vad ska man valja pest eller kolera??
Ida, au pair tiden ar faktiskt himla skoj, har jag tyckt ocksa! men massa ata ute o starbucks lol!
tankte hora om ni som laser min blogg, det finns jue nagra iaf. om ni har nagra tankar/forslag pa vad jag borde gora nu efter mitt aupairande. jag vill plugga, men ar inte saker pa vad! Har ni nagra forslag som ni tycker jags kulle passa bra som? Jag vet saklart att det ar jag sjalv som ska bestamma, men det ar aldrig fel att fa nan annans point of view. eftersom jag tanker i samma gamla banor som tidigare antagligen.
lamna en kommentar! thanks!
nu tanker jag bjuda pa nagra bilder fran gardagen som jag sa snallt snor fran matts facebook, darav storleken pa the pics. Philly kandes inte riktigt som det brukar utan Bettan dar, men hon var anda med i telen via text almost hela dan iaf! :)
puss o kram mina friends.
nu far snart valet var klart sa man kan se vilken regering man kommer hem till.

Kommentarer
Postat av: Towa

Det här valet har varit HELT sinnessjukt, jag har fortfarande stresspanik! Du kan vara glad att du missade det. Nu står det att läsa om kaos överallt, haha. Vem vet hur det här slutar. Håller det i sig tills du kommer hem så kanske du får vara med om ett val ändå, för det luktar redan nyval :(



Ang. ditt CV så kan du skicka det till mig om du vill, så kan jag ändra dina tecken :P Tar ju hundra år annars.



Ett tips ang. eventuellt plugg är att du redan nu skapar ett konto på studera.nu om du inte har det. Du måste registrera dig, och sedan skickar dem hem en kod som du behöver för att kunna ansöka. Ansökningstiden för vårterminen går ut den 15/10, så om du behöver en ny kod bör du nog se till att den skickas till dina päron så dem kan maila den till dig istället för att brevet skall åka hela vägen till USA. Sedan tycker jag du skall söka förskolelärare :)Om du inte hunnit tröttna på knattarna nu :P

2010-09-22 @ 04:34:30
URL: http://towalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0