sondag.

detta val som nu varit har ju gjort mig bade forrvirrad, upprord o lite skraj maste jag saga. men skraj o upprord kanske ar samma sak.
nar jag last Towas blogg sa har hon uttryckt vad jag tycker o kanner mycket battre an vad jag sjalv har klarat av. efter att ha last alla facebook statusar hit o  dit, o last aftonbladets artiklar om vart kalla land o om hur vi gillar olika - si o sa manga har anmalt sig, gor du det ocksa. har jag skrivit ett par olika utkast som jag sedan valt att inte post, for jag aknner att jag egentligen inte ar insatt tillrackligt for o blogga om det hela. men anda nu sa borjar jag igen, som sa manga andra.
jag hoppas ju for sveriges skull att denna soppa som var riksdag verkar vara, kommer ordna upp sig till det basta och tanka pa att vi jue faktiskt lever i en demokrati, iaf fick jag lara mig det i skolan. sa folkets rost bor ju uppmarksammas. jag rostade inte pa SD, och kanner inte att det ar natt bra att dom nu ar med i riksdagen, men jag kanner att det ar de folkvaldas uppgift att samarbeta och gora det basta utav det, for tydligen vill ju en heldel personer i vart avlanga land ha med dom i riksdagen. om det inte nu ar som jag laste pa aftonbladet att jattemanga personer angrar sig efter vad dom nu gjort. hm.
jag aknner lite som sahara att riksdagsval och ett game of poker ar inte riktigt samma sak, men nar man spelar kort brukar det vara reglen lagt kort ligger, iaf korde vi med det pa mellanstadiet. sa det ar ju lite sa det ar med ett val. som kommer paverka sitt land the next 4 ar - man far jue tanka pa det innan man lagger kortet - att lagt kort ligger.
jag har aven last att jattemanga skams for o vara svenskar nu.
jag ar lite forrvirrad pa den punkten ocksa.
for jag kanner liksom att jag ar lika stolt eller ostolt att vara svensk nu som  lordagen innan valet, jag skrot lika mycket om vart vackra land da o om var goda mat o vackra folk, som jag gor nu.
for jag kanner lite att dom flesta visste ju dagen innan valet vad dom skulle rosta pa, sa da var val landet lika kallt da - bara att ingen papekade det... i alla jakla tidningar o alla statusar pa fajjan.
nu blev detta ett inlagg som de andra som jag inte lagt upp. for jag kanner mig som sagt lite forrvirrad och vill inte pa nagravis framsta som rasist eller nagot dylikt, for jag alskar olika. absolut. olika personer, olika bakrgrunder, olika lander och olika allt helt enkelt.
och jag gillar sverige skarpt mycket faktiskt, man kan absolut saga att det ar ett gratt ganska tradigt land om man vill, men jag gillart! o sadara gratt ar det inte. t.ex. inte pa sommarn. eller pa hosten nar alla lov ar roda, gula o vackra. eller pa varen, pa vintern brukar det gkanske bli lite gradaskigt men det ar ju vitt inimellan!
nu kanske jag har lite for goda tankar om sverige, for jag tanker pa allt bra - det ar inte sa att jag tanker pa allt det trakiga o daliga nar jag tanker pa sverige harborta in the us....
jaja
jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlagg.
jag kanner att aknske en stor del av sverige med mig ar forrvirrade. o manga missnojda med vad som varit politiskt o samhallsmassigt de senaste aren, kankse  darfor nu SD kommit in i riksdagen. aja. who the fuck knows?
jag tanker inte saga som jag laste i en aftonbladetartikel, att alla som rostade pa SD vill ha ut alla invandrare ur landet o ar rasister, jag tror inte det fungerar sa. o sen ar det jue sa att jag inte ar nan tankelasare sa jag ska inte latsas veta vad hundan dom tycker o tanker. jag bara blev irriterad pa den som skrev en artikel pa aftonbladet, for det dom skrev i den skulle vara samma sak  som om jag skrev att alla som rosta pa moderaterna ar rika eller vill bli rika, o bryr sig inte om arbetare, sjuka utan bara om pengaretc.  sa fungerar det jue inte. o det vet val dom flesta hoppas jag. for i den artikeln var alla rastister eller nazister.
sa, nu ska jag sluta skriva en massa om detta, for det blir bara tankar hit o dit o ingen struktur alls. darfor jag inte postat mina tidigare 'val 2010' inlagg. o mina amerikanska kompisar som jag pratat om detta om alot, bryr sig nog inte sa mkt o ar nog inte sa insatta, nar jag efter 10 minuter tystnade sager en kompis, men har ni inte kung i sverige?? lol.
sa, nu har jag skrivit av mig lite o jag har ju pratat av mig ocksa. kanske lite synd om lyssnarna men anda.
till natt roligare!
i fredags akte jag inte till stan. dar blev det ol o BBQ pa this place brother jimmys, mitt emot Madison Square Garden, det var yummy, jag at brisket och drack oktoberfest sa det stod harliga till! Sedan begav vi oss till MSG, vilket ar ett ganska sa stort stalle maste jag sag.
Vi hade platser ratt mitt framfor scenen. det var staplatser framfor oss, pa en jatte pytteliten yta - o sen var det vara sittplatser! banden som spela var Mastodon, Deftones o sist men inte minst Alice in Chains.
Det var faktiskt himla bra, det var skoj att ga pa storkonsert igen. Nar man kanner hur musik dunkar inside of u, aven om det inte var for hogt. hela atmosfaren med glada personer, ol och sjungandes med i texter. man brolar, klappar och skriker lite om vartannat. o ingen kan anda hora hur fan man later. det ar wonderful!!
efterat akte vi till CT, for jag ville inte ta bussen hem sjalv. Pa lordagen blev det lunch pa cosi, o fodelsedagspresent handlande till Matt, som fyller ar idag!
Sen akte jag hem. Igar kvall blev det bonfire hemma hos Matt. Jag var den enda tjejen dar ett bra tag. det var skoj, han hade grillat ribbs som var yummy!
idag har jag kollat pa film. o sen en dokumentar som dom brukar sanda olika avsnitt av tror jag, last letters home - en serie om brev som skickats hem fran soldiers in iraq. sa sorgligt, for det ar mammor, pappor, syskon, fruar, etc som  laser dessa sorgliga, kanslosamma brev. oj vad jag bola.
nu sitter jag pa starbucks for vi har inget internet hemma, dom spelar harlig 50 tals musik har, lite old time rock n roll i like it! kanner for o bugga!!
nu ska jag nog ga inside, for det borjar bli lite val kyligt.
puss o kram alla
saknar er.

Kommentarer
Postat av: Ullan

Bra inlägg vännen. Inte så flummigt som du tror. Hoppas allt är bra trots att vännen din åkt hem. Du verkar ju iaf hitta på en massa kuliga saker:) Skype snart! Puss

2010-09-28 @ 16:53:55
Postat av: Amy

fin

2010-10-09 @ 09:59:16
URL: http://popcornbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0