dammar av bloggen... in sweden!

Ja, jistanes vad langesen jag skrev.
Jag skrev ett jattelangt inlagg samma vecka som jag kom hem. Men ack da, dumma blogg.se slarvade bort over halften!
Men jag kan jue copy o paste vad jag skrev da! in i detta inlagget, o sedan uppdatera efter det, det som forsvann!
sa har ar inledningen pa mitt inlagg som jag skrev den 19 december, jag blev sa arg att jag inte kunde uppdatera just da, o sen har det bara inte blivit av. Men here we go! O, btw detta inlagg kan bli ganska langt!
"ja.
nu befinner jag mig in Svea Rike igen och det har jag gjort sedan tisdags kvall. jag kom alltsa hem 2 dagar innan mina paron trodde att jag skulle komma. blev verkligen surprised! :)
min sista vecka i USA, bodde jag som jag tidigare skrev hos Sanne. Jag besokte staden (NYC) ganska sa ofta. Jag var pa Museum of Natural History, och pa Mamma Mia on Broadway, jag gick i en massa butiker. Provade sakert 50 par jackor. Besokte Strawberry Fields i Central Park, o Imagine market som ar ett minne till John Lennon (som blev mordad ungefar dar den 8 december 1980.) Som sagt, denna vecka har jag forsokt att njuta o andas in sa mkt av the city som mojligt, bara vandrat runder och kollat hit o dit... Akt suben o titta lite varstans, bara for att.
Forra fredagen, min sista fredag hjalpte jag till i skandinaviska affarn, det var skoj. Helt galet vilka priser dom kan ha, eftersom dom ar ungefar den enda butiken of its kind in amerikat. Pa kvallen blev det lite shopping o pizza med Sanne. Pa lordagen akte jag in till stan for en sista dag, skulle aka skrillor i central park, men for jakla massa folk o himla dyrt sa valde jag o Elin att hanga pa stan instead, o det var skoj! :)
Elin, jag vill jue ha dina bilder fran da! O alla andra ocksa :P
Pa kvallen begav vi (jag o sanne) oss bort till stamford dar det blev vattenpipa o snack, samt some ali g hemma hos Diego. Sanne hade jatteont i ryggen, sa det blidde aldrig nagon dans. men det far det bli nasta gang! :)
Pa sondagen bar det av south ner till Jersey igen. Sanne korde, vi korde en liten omvag till o borja med, men sa fort vi kom pa parkwayn gick det himla smidigt.
Nar vi kom hem till familjen, tog det ca 3 sekunder, sedan grat jag! Roseann grat o Anthony grat nastan han med. Sanne borjade ocksa grata. Aunt Michelina, o Uncle Jerry var darhemma med sina kids, o sa den nya au pairen. Vi kom dit just som dom skulle borja ata, sa det blev att vi joinade for lite italiensk sondagsmidda.
Roseann beratta att Romina, hade kallat efter mig hela veckan "Shaya" typ, o direkt nar jag oppna dorren o hon sag mig kallade hon pa mig.
Oj, vad jag saknar dom alla tre, Mina sma hostkids, som ibland varit riktiga monster!
Efter att varit dar o atit o sagt hej da, akte vi ivag o mote upp Elin, dar slangde vi in vaskorna i Bettans bil. Sanne begav sig till CT igen o jag o Elin styrde mot Chilis i Freehold.
Dar mote vi Sara. Tara, Tania, Tiffany, Matt, o Joe kom ocksa. Det blev forratt, o dessert o Margarithas. Mer for vissa an andra. Jag drack bara en, som var valdans god. Tara, Tiff o Tania hade inhandlat en Coach vaska till mig, helt galet vilken glad overraskning. Efter ett par timmar dar akte vi hem till Bettan.
Mandag morgon gick jag upp ganska sa tidigt, ca 7.40 am. steg jag upp. Jag hangde lite med Bettan o hennes hostkids. Nar Den yngsta akt till skolan akte vi till mallet och mote upp Mattyboy, jag kopte 2 julklapps sedan luncha vi pa PFchangs, o jag at en jattegod maltid som jag just nu glomt namnet pa :P
Maste sag att mandagen bara sprang ivag. helt"
Jag tror jag skulle fortsatta med att skriva att att helt plotsligt, var det dags att aka till flyget o jag fick lite panik ca 30-45 minuter innan vi skulle aka o bagge mina vaskor vagde alldeles for mkt! Det blev till o lasta av saker hos Elin. Som ska fa skicka hem det till mig snart, vi far bestamma det sen Bettan!
Tiffany o Elin skjutsade mig till Newark och kl 22.10 pa lucia borjade jag min resa hemmat!
Val i Tyskland pa Frankfurths flygplats blev min puls lite hogre nar jag forst fick ga igenom mina handbagagevaskor lite extra o sedan nar jag kommer till gaten, ar den avstangd o det ar polis o bombhundar pa plats. Men som tur var stod jag bara dar en stund. Sedan bar det av, lite forsenat, till Kastrup!
Val framme, gick allt jattesmidigt o jag fick mina vaskor nastan meddetsamma!
Jag tog taget over bron ca 25-30 minuter efter att jag landat!  Val i malmo fick jag lana en mobil utanfor Pressbyran. Towa, Saga o Patrick kom o hamta mig! Det forsta jag tankte pa nar jag gick av taget var tystnaden, sa himla tyst o forbannat kallt! :P
Forst akte vi hem till Inger o Magnus, som blev jatteoverraskade o rorda :) Sa skoj!
Sedan begav vi oss ner till mina paron, som helt oanande lag pa soffan med varsin dator. Vi gick in utan att dom markte det! O sa sa jag, hej ar det nan hemma har idag? o sa sa jag att dom hade litta dalig koll pa dorren! :P
O snacka om overraskade, mamma nastan flog upp ur soffan! :P
Sa skoj!
Nu har jag jue varit hemma ett tag o det har varit litta hogtider o sant jue, tankte att jag far skriva lite om det ocksa. Men forst avslutar jag detta inlagg. Jag tankte aven att jag ska gora ett inlagg med endast pics o sedan blir det lite mera inlagg. For det ar jue anda trevligt med blogg, fastan att jag ar hemma nu.
xoxo
Sara

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heeejje!!

Ska du fortsatta me bloggen nu nar du ar hemma i svea?? Keep me posted om hur det blir med dina USA planer..:) Hoppas allt ar bra ananrs!

kramkram!

2011-01-08 @ 22:05:34
URL: http://loppansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0